Napok óta csak a nyaggatás megy itthon.:D Olyan érzésem van, mintha  ismét óvodások lennének a lányok.. :D Pedig van pár barátnőm, aki mindig irigykedik:"De jó neked, hogy korán szültél.. Már nincs annyi gondod..." Hát ez nincs így, közlöm mindenkivel! ...

Amióta megmutattam nagylánykámnak, hogy lehetne túró gurut gyártani, azóta ezzel nyaggat, és mint jó és "következetes" szülő, megígértem, a hétvégén mindenképpen sort kerítünk erre. (Amúgy már saját maga is képes lenne megcsinálni!!) Érdekes, amit én ígérek, azt sosem felejtik el, de amit ők... Nem baj, legalább én kevesebbet eszem belőle! A recept egyébként Flatcat-től és Trinity-től származik. Én a magam módján izesítettem és már kész karamellkrémmel készítettem. 

Poharas Túró Guru:

Hozzávalók:

Alsó réteghez:

- fél kg túró

- pár kanál tejföl (csak ha nem elég krémes a túró)

- 1-1 bio-citrom és/narancs reszelt héja

- 1-2 kanál világos nádcukor/cukor

Középső réteghez:

- házilag gyártott karamellkrém (recept itt) vagy 10 dkg cukor és 1 dl tejszín

Felső réteghez:

- 10 dkg csoki

- 1 dl tejszín

- kb. 10 dkg mogyoró

Elkészítése:

A legegyszerűbb módját választottam az összeállításnak: Az egyik bevásárlóközpontban akciós áron sikerült krémes tehéntúrót vennem, így abba csak belereszeltem 1 narancs és 1 citrom héját, és csak 2 kanál cukrot tettem bele. Belekanalaztam a fagyis kelyhek aljára.

Ezután az egészre rákanalaztam 2-2 kanál karamellkrémet. Majd a mogyorót megpucoltam és mozsárban darabosra törtem:

Az eredeti recept szerint pörkölni is lehet,de ezt a fázist elhagytam, simán rápakoltam a karamell-rétegre. 

Ezután a csokit gőz felett megolvasztottam, elkevertem a dobozos tejszín másik felével, picit hűlt, majd mehetett koronaként a Guru tetejére!

Jó hátra bepakoltam a hűtőbe, barikádot emeltem elé, hátha megmaradhat holnapra desszertnek. Reménytelen... :DDD.  Hmm... Lehet, hogy megvan a megoldás: lakatot kellene szerelni a hűtőre! :D

Szerző: Bio-Ritmus  2010.11.26. 18:37 Szólj hozzá!

Címkék: édes túró csoki citrom mogyoró desszert karamell

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr1002475339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása