viragszorp_copy.jpg

Ez valami fenomenálisan finom szörp lett, gondoltam, megosztom a receptjét veletek :D Úgy kezdődött, hogy kimentem a kertbe és láttam, rengeteg virág kinyílt az utóbbi napokban, kezdjünk velük valamit! Szeretem a májusi kertet, amikor minden virágba borul és ha másként nem, legalább az illatát és az ízét tegyük el télre! :D

Szedtem hozzá mindenféle ehető virágot, aztán egy kis narancsmentát és citromfüvet is. Külön készült egy adag, amihez nem tettem semmi édesítést, azt teaként megittam. Úgy is ízkavalkád volt ám :D 

 

szorpi_copy.jpg

Hát jöjjön akkor a recept:

"Tavaszi kert" virágszörp:

Hozzávalók:

-bíborkasvirág

-százszorszép

-akácvirág

-rózsaszirmok

-zsályavirág

-citromfű

-narancsmenta

-citromlé vagy citromsav

-édesítésnek: méz vagy eritrit vagy cukor vagy ki amit szeretne

Elkészítés:

A virágokat átnézzük, ne maradjanak benne bogarak,ha saját kertben szedtük, nem szükséges lemosni sem. A mézzel vagy cukorral szirupot készítünk, majd beletesszük a virágokat és pár órát állni hagyjuk, amíg átadják ízüket és színüket.

Ezután leszűrjük, majd felforraljuk egy kicsit és forrón üvegekbe töltjük, majd dunsztoljuk. Tartósítás nélkül hideg kamrában vagy hűtőben pár hétig biztosan eláll. Felbontás után viszont pár napon belül fogyasszuk el! Egészségünkre! :D

Szerző: Bio-Ritmus  2015.05.19. 15:46 Szólj hozzá!

Címkék: befőzés szörp ehető virág

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr27473102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása