Már egyszer írtam itt a zakuszka, leánykori nevén zöldségkrém eltevéséről, és hát annyira jól sikerült,hogy gondoltam meg kellene próbálnom más ízkombinációval is. Mivel még mindig tart a gombagyűjtő szenvedélyem, ezért a vargánya és egyéb erdei gombák biztos befutók voltak. Többi összetevőként meg az került bele, ami volt itthon-innét a főcím :D. Ezen kívül még mindenképpen akartam zöldfűszerekkel ízesíteni,és mivel a gomba és a kakukkfű kéz a kézben jóbarátok,amiatt ez is jöhetett, kevés zsályával és petrezselyemmel körítve.. Közben azért felírtam mindent,amit beletettem,de ez nem szentírás, akinek nincs minden otthon,az is álljon neki bátran,ebben nem fog csalódni!

Erdei gombás-zöldfűszeres zakuszka:

Hozzávalók:

-1 kg erdei gomba /nekem főként vargánya/

-4-5 db sárgarépa

-3 db fehérrépa

-fél fej karalábé

-2 kisebb cukkini

-10-12 db tv.paprika

-10 db kisebb paradicsom

-3 dl paradicsomlé

-2 fej vöröshagyma

-4-5 gerezd fokhagyma

-3 dl olaj

-1 ek. só

-bors

-1 kk. füst ízű só /el is maradhat/

-1 kk. chilipor

-petrezselyem, zsálya, kakukkfű

A fenti hivatkozásban már leírtam az elkészítését,nem akarom ismételni magam,bár annyit változtattam, hogy a keményebb zöldségek után kb. 20 perccel a többi zöldséget és a zöldfűszereket is megpároltam,majd az egészet összeturmixoltam, utána dunsztoltam. Megkóstoltam, jól érezni a vargánya és a zöldfűszerek ízét, végülis ez volt a cél,de csípősségét tekintve szerintem kellene még bele 1 pici chili. Majd legközelebb!

Végeredmény: 8 közepes befőttes-üvegnyi:

Szerző: Bio-Ritmus  2010.09.27. 18:53 Szólj hozzá!

Címkék: hagyma gomba zöldség paprika fokhagyma cukkini sárgarépa befőzés gasztroajándék bio vegeta

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr1002327580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása