Már jó néhány zakuszka receptet láttam mostanság,- a teljesség igénye nélkül: Kaldenekernél , DulminánálRitánál, meg még sok más helyen (elnézést, a többi most nem jut eszembe)-, így mivel nagy zöldségkedvelő vagyok, nekiláttam megalkotni a saját zöldségpástétomomat. Több zöldfűszert szerettem volna-és mivel éppen volt itthon-, sárgarépát és fokhagymát is terveztem hozzá.Szerencsémre akciós volt a kápiapaprika, valamint szintén jó áron jutottam paradicsom-paprikához és padlizsánhoz is, paradicsom, patiszon és hagyma meg sárgarépa pedig termett a kertemben, vagyis nagyrészt adott volt minden a befőzéshez.

Ja,meg kedvem is volt :D.

 

Ritmus-féle zakuszka :

 

Akkor jöjjenek a hozzávalók:

- 3-4 dl olívaolaj (lehet étolaj is)

- 4-5 db sárgarépa

- 1 közepes patiszon

- 1 közepes cukkini  

- kb. 2 kg paprika

- kb.  0,5 liter paradicsomszósz ( nálam előzőleg készült ) vagy 1 kg paradicsom

- 2 db nagyobb padlizsán

- 6-8 db kis fej hagyma

- fél fej fokhagyma  (ez sem kötelező)

- néhány babérlevél

- 2-3 szál bazsalikom-ág (lehet még zsálya és kakukkfű esetleg rozmaring is- én még rozmaringot is tettem)

-  ízlés szerint  só és bors

 

Elkészítése:

Először a padlizsánt betettem a sütőbe és kb. fél óra alatt halványbarnára sütöttem. Közben a paprikákat megmostam,kicsumáztam, a hagymát, a sárgarépát,a cukkinit meg a patiszont megpucoltam és apró darabokra vágtam. (Eredetileg 6 kg paprikám volt, azt elkezdtem öszzeturmixolni, amikor észrevettem, hogy a paradicsom-paprika iszonyúan csípős, annyira,hogy az ujjaim vége fájt,úgy kicsípte őket :D  Nem volt mit tenni, ezt félretettem.. folyt köv. lent)

Szóval a maradék nem csípős paprikákat leturmixoltam. Az olajon megfuttattam a hagymát, majd a pár gerezd fokhagymát és rádobtam a feldarabolt sárgarépát, cukkinit és patiszont, amikor már majdnem megpuhultak , ezeket is összeturmixoltam, végül a megsült padlizsánok is erre a sorsra kerültek. Most az összes leturmixolt zöldséget, a babérleveleket, a sót meg a borsot egyben beletettem a fazékba, hozzáöntöttem a paradicsomszószt és főztem még egy darabig.Folyton ott kell állni mellette,mert ha nem, akkor megsértődik és puffog és az egész konyhát narancssárgára festi :D

Állítólag akkor jó,ha az olaj feljön a tetejére.

Nekem nem jött fel. Gondoltam, akkor lent marad. 

De mivel utálom a túlfőzött dolgokat, ezért kb negyed óra múlva hozzátettem a felapritott zöldfűszereket , egyet forraltam rajta,majd üvegekbe töltöttem. Szintén a fejreállításos és melegen dunsztolásos módszert alkalmaztam, mint az előző írásaimnál.

 

És akkor,amikor azt hittem végeztem, megláttam a  maradék leturmixolt csípős paprikát. És akkor a teraszonigyunkmegegykávét után párom javaslatára folytattuk a befőzést a következőkkel:

 

Erős Pista recept:

Hozzávalók:

- kb. 3-4 kg leturmixolt csípős paradicsom-paprika

- ízlés szerint só és (saját gyártású) bio-vegeta

- 1-2 dl olívaolaj

- 2 ek. barna cukor

(lehet hozzá ecetet is adni,én azt elfelejtettem)

 

Elkészítése:

 

A felmelegített olajhoz hozzáöntöttem a leturmixolt paprikákat, adtam hozzá sót,cukrot és vegetát,majd jó negyed órát főztem és az előző módszerrel eltettem, hogy ne is lássam, mert még mosogatni sem tudtam, akkorra már annyira fájtak az ujjbegyeim a csípéstől.

Ezt nagyon sajnáltam, főleg ,hogy nem mosogathattam :D

Felteszem a lányom szenzációs i-phone-jával készített képet. Remélem, látszik a színe. 

Aki nem venné észre, a középső a csípős paprika, alias Pirosarany vagy újabb nevén Erős Pista.

 

 

Ígérem, legközelebb megtanulok fényképezni.De most főzni tanulok :D.

 

 

Szerző: Bio-Ritmus  2010.09.21. 17:57 Szólj hozzá!

Címkék: hagyma zöldség paradicsom paprika fokhagyma cukkini csípős sárgarépa befőzés patiszon gasztroajándék bio vegeta

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr252325032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása