Nem, a cím senkit se tévesszen meg, nem vettünk tehenet és kecskéket sem. (Rosszindulatú megjegyzés szerint már van.:D Hihihi :D) Szóval a szomszéd néni útmutatása alapján találtunk egy házat a közelben, ahol mindig lehet házitejet venni. Nem apróztuk el. Vettünk egyszerre 10 litert. És amit csak lehetett, megpróbáltam belőle kihozni. 

 

Készült sajt, aludttej, tejföl, joghurt,sajtkrém, meg még a visszamaradt savó egy részét is felhasználtuk a kenyérhez és a pogácsához, a többi savó pedig ment a fagyasztóba. Most látom, tejszín nem készült. :D Természetesen nem találtam fel semmi újat, mert a házisajtról már írtak előttem, többek között Duende és Vegavarázs, valamit jó ötletet adott Wise Lady az olcsó mascarpone ötletével is! 

 

Jöjjenek akkor sorban a házi tejtermékek:

 

Házi tejföl készítése:

Először is az egész házitejet alaposan fel kell forralni, majd én kivettem kb. 1 liter tejet, és amikor olyan 40 fokosra (kézmelegre) hűlt, belekevertem 2 dl tejfölt és egy éjszakát pihentettem meleg helyen. Másnap az elkészült 1,2 liter tejföl mehetett is a hűtőbe. A legjobb nagyon jó minőségű tejföllel készíteni, de akár ez is megvehető ott,ahol a házitej kapható, azután meg már lehet szaporítani otthon. (Az így elkészült tejfölből vesszük ki a 2 dl-t...)

 Házi joghurt készítése:

Nálam ugyanúgy készült, mint a tejföl, csak értelemszerűen 1 doboz jó krémes joghurtot kevertem hozzá. A kész joghurt azután ugyanúgy alkalmas pl. gyümölcsös joghurt készítéséhez: bármilyen lekvárral télen, nyáron pedig friss gyümölccsel tálalva, tetejére karamell rácsurgatva... Egy biztos, ebben nincs tartósítószer!

A képen eperlekvárral és karamellkrémmel készítettem, a lányom imádta! :D

Holnapra a házi sajt és a sajtkrém készítését tervezem! Jó étvágyat addig is mindenkinek!

Szerző: Bio-Ritmus  2010.11.08. 11:09 Szólj hozzá!

Címkék: tej joghurt tejföl

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr512433111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása