Elöljáróban is el kell mondanom, hogy a fent nevezett étel, nem igazán az én érdemem, mert teljesen családi összefogásként készült. Ennyi mindent,amit egyetlen napra beterveztem (és nem először), nem is lehetett volna másként... Na, de mindig kellenek irányítók,nem igaz? :D Szóval a lényeg, hogy egy kemencét befűteni nemcsak nagy macera, de egyetlen dologért nem is érdemes, mert utána akkora kosz és enyhe füstszag lesz a lakásban (nálunk a konyhában van), hogy ugyanannyi idő takarítani és szellőztetni utána...

Így hát készült még pogácsa, pizza (amit majd felteszek), sütőtök és mellékesen feldolgoztunk 10 liter házitejet is ,amiről majd később tervezek bejegyzéseket... 

A kiinduló receptet Dolce Vitánál találtam, és annyit módosítottam rajta, hogy nem szárított élesztővel készítettem, valamit a vízmennyiség felét a sajtkészítéskor visszamaradt savóval helyettesítettem. És a végeredmény tényleg tökéletes lett!!!

A tökéletes kenyér:

Hozzávalók:

- 50 gr. friss élesztő és a felfuttatásához 1 dl savó és 1 kk. méz/cukor

- 1 kg. kenyérliszt ( BL 80-as)

- 1 ek. só

- kb. fél liter víz (nálam fele savó volt)

Elkészítése:

Kb. 10 perc alatt felfuttatjuk az élesztőt. Közben egy nagyobb tálban a liszt-só-víz egyvelegből galuska-sűrűségű tésztát kavarunk, majd hozzáadjuk a felfutott élesztőt és ha kell, még kevés lisztet adunk hozzá.

Konyharuhával letakarva 12 órát kelesztjük. Emiatt célszerű előző este lekeverni a masszát,mert másnap reggel lehet is sütni. Előtte a masszát jól átgyúrjuk, formázzuk és bevágjuk a tetejét, majd még 1 órát kelesztjük. Ezalatt a duplájára dagad.

Az eredeti recept szerint a legjobb 250 fokon 1 órát (felét letakarva) jénai tálban sütni, de nálam mivel a kemence hőfokát nem tudom megadni és ekkora kenyeret nem tudtam jénaiba tenni, ezért csak azt mondhatom, hogy kb. háromnegyed órát sütöttem kilisztezett sütőlapon. Közben persze fordítgattam, és párszor vízzel megspricceltem, ügyelve, nehogy valamelyik oldala jobban megégjen. 

Ennyi volt. Sokkal könnyebb, mint gondoltam. És hát a végeredmény... Köszönöm, Dolce Vita!!!

Szerző: Bio-Ritmus  2010.11.07. 13:15 Szólj hozzá!

Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr772430285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása