Van Bécsben egy jónevű étterem-lánc (a nevét majd akkor írom ide,ha szponzorálja az oldalamat :DD ),ahol mindenféle bort kóstolhatunk és kérhetünk hozzá 2-3 fajta sajttálat. Ezen a fincsi hidegtálon a sajtok és gyümölcsök mellé néhány szószt  is kaptunk,ez volt a fügés mustár. Mindez a mellette lévő shop-ban megvehető, konkrétan 5,99 euróért 100 gramm mennyiség!!!! Hát ennyiért érdemes próbálkozni az otthoni gyártásával :D   Mivel még sehol nem kaptam fügét jó áron, és kedvenc sógornőmtől viszont jó pár kg zöldparadicsommal tértünk haza, ezért adott volt, hogy miből készüljön a szósz. Terveztem, hogy a végén még teszek bele pár aszalt fügét az ízhatás kedvéért,de ezt elfelejtettem.. Most jöjjön a recept:

Mézes-mustáros szósz zöldparadicsommal:

Hozzávalók:

-kb. 8-10 kg zöldparadicsom

-30 dkg barna cukor

-3 ek. rózsabors

-kb. 2-3 dl mustár (fele dijoni)

-kb. 3 dl méz

-1,5 dl balzsamecet

-2 db lime leve

-1 kk. chili-paprika-por

-1 kk. só (nálam Himalaya-só)

- 2 zacskó Dr Oetker 3 az 1-ben zselésítő

Elkészítése:

Többször megmosom és felaprítom a zöldparadicsomot,majd kis  lángon felteszem főni a barna cukorral együtt. Ez kb. így nézett ki:

Egy-másfél óra múlva kicsit már összeesett, akkor meg így:

Ezután következezett a turmixolás, megpróbáltam átszűrni is,de az nem lett tökéletes, szerintem el is maradhat..

Most így nézett ki:

Ekkor hozzáadtam a mozsárban kissé összezúzott rózsaborsot, a sót,meg az összes többi hozzávalót-mézet,mustárt,lime-levet,chilit,balzsamecetet-a zselésítő kivételével  és még fél órát kis lángon főztem folyamatos kevergetés mellett. Közben érdemes kóstolgatni, elég pikáns-e,bár arra is kell gondolni, hogy az ízek még összeeérnek a tárolás folyamán,tehát ne legyen túl csípős!! Ugyanis nekem erősen rózsabors-ízű lett,de én pontosan ezt szeretem. A zselésítő hozzáadása után még egyet forraltam rajta és forrón üvegekbe tettem, a szokásos 5 perc fejre állítás után mentek a szárazdunsztba.

Íme a végeredmény:

 

Szerző: Bio-Ritmus  2010.09.26. 21:12 Szólj hozzá!

Címkék: lekvár befőzés lime gasztroajándék zöldparadicsom

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr482325370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása