Hurrá! Megvan, végre rátaláltam, ez valami szenzációs! Hedonisták, ínyencek, vállalkozó kedvűek figyelem! A sütőtök-zsálya páros valami fenomenális  ízorgia! Lehet,hogy első hallásra sokaknak sokkoló, de kérem, ezt mindenképpen ki kell próbálni! 

Dolce Vitánál láttam először, hogy ő a sütőtökös gnocchit zsályás vajjal tálalta, én pedig egyenesen belekevertem a tésztába, meg kicsit le is egyszerűsítettem. Így az egész étel-leszámítva a tök-sütést- maximum fél óra alatt tálalható is!

Ínyencek rajongani fognak érte! Szerintem kiváló gyors vacsora,de akár köretként is el lehet készíteni. Mi csak önálló fogásként ettük pár csepp olíva-olajjal, de jól passzolna hozzá a tejföl, és mindenféle ínyenc sajt a kéksajttól a parmezánig, sőt fetasajt-kockákkal is el tudnám képzelni...

Zsályás-sütőtökös gnocchi:

Hozzávalók:

- kb. 1 kg megsütött sütőtök (előző nap is megsüthető,de akár le is fagyasztható)

- 5-5 dkg burgonyapehely és burgonyaliszt (ehelyett lehet 1-2 db főtt,áttört burgonya)

- 10-20 dkg liszt (amennyit felvesz) 

- 1 tojás

- néhány levél zsálya felaprítva (lehet száritott is)

- só, bors

- pár kanál olívaolaj, esetleg reszelt parmezán a tálaláshoz

Elkészítése:

Először egy fazékban felteszünk vizet+sót és kevés olajat forralni. A megsült és kihűlt tökök belsejét kikaparjuk és villával vagy burgonya-nyomóval összetörjük, majd belekeverjük a tojást,a zsályát, a burgonyapelyhet, sózzuk-borsozzuk, végül annyi lisztet adunk hozzá, hogy jól formázható,de ne túl kemény állagú tésztát kapjunk! A tésztába is tehetünk reszelt parmezánt,ha szeretjük és főleg,ha van otthon..

Ha a víz közben felforrt, akkor lisztes kézzel gombócokat formázunk a tésztából és a lobogó vízbe tesszük. Ha feljönnek a tetejére, még 2-3 percig főzzük és lukacsos kanállal kiszedjük egy tálba! Ha minden gombócot megfőztünk, érdemes pár kanál olívaolajjal meglocsolni, nehogy összeragadjanak! Forrón tálaljuk! Én még előbb lefényképeztem párszor, annyira örültem neki! :DDD

 

Szerző: Bio-Ritmus  2010.12.04. 15:39 Szólj hozzá!

Címkék: burgonya sütőtök zsálya egytálétel gnocchi

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr612492827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása