Hát erre a desszertre igazán sokáig vártam...Ugyanis, már régóta nagy vágyam volt, hogy szuflé-formák boldog tulajdonosa legyek! :D Aztán mégis eljött a nap! Már a reggel is napfényesebb volt, mint máskor. Éreztem, ma valami jó történik velem :D Kinyitottam a laptopomat és "felmentem" a netre, és ott volt, rögtön megláttam! Egyik kedves blogger-társam bejegyzése nyomán képes voltam azonnal kocsiba ülni és felkeresni a legközelebbi "gazdaságos" áruházat. És néhány percig valóban boldog voltam, birtoklási vágyam ismét kielégíttetett. :D 

Hazahoztam, aztán elpakoltam a többi bögre, csésze és egyebek mellé, és lassan elfeledkeztem róla :(  Egészen a mai napig. Picit átpakoltam a konyhaszekrényt és rögtön eszembe jutott, ma végre felavatom! Balatonfüreden az akkor még Bazsalikom(pont passzol) étteremben ettem először ilyen párosításban ezt a desszertet és még emlékszem a receptre, hát megpróbáltam. Íme:

Bazsalikomos csokoládé-szuflé:

(Aki nem szeret új ízekkel kísérletezgetni, készítheti bazsalikom nélkül is, vagy akár más ízesítéssel, pl. mentával vagy citromfűvel! Ha édesebben szeretjük, kevés cukrot is adhatunk hozzá.)

Hozzávalók:

- 1,5 tábla étcsokoládé (150 g)

- 5 dkg vaj

- 4 tojás

- csipet só

- 1 ek. liszt (el is hagyható)

- bazsalikomlevelek

Elkészítése:

Vízgőz felett az étcsokit a vajjal felolvasztjuk. Közben a tojásokat különválasztjuk és a fehérjét habbá verjük. Ha felolvadt a csoki, jól elkeverjük és miután kézmelegre hűlt, hozzá adagoljuk a tojások sárgáját, majd a fehérje-habot is óvatosan beleforgatjuk. Ízlés szerint csipet sót, valamint a lisztet és a felaprított bazsalikom-leveleket is hozzáadjuk és kivajazott szuflé-tálkákba merjük:

Kevés vizet tegyünk a tepsi aljába, és jól előmelegített 240 fokos sütőben (nem légkeveréssel) 6-7 percig süssük,amíg a teteje kissé megrepedezik! Vigyázzunk, nehogy tovább maradjon a sütőben, mert a szuflé akkor jó, ha a közepe krémes maradt! Igazán gyors és finom desszert! A bazsalikom és csoki párosa pedig igazán "földöntúli" ízkompozíciót alkot. Egyszer érdemes megpróbálni! 

Szerző: Bio-Ritmus  2010.11.28. 14:19 Szólj hozzá!

Címkék: csoki bazsalikom desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr722478810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása