Hát ez egy méretes példány lett valóban, már ha Túró Rudinak nevezzük! Először túrós panna cottát terveztem mára, mintegy főpróbaként a karácsonyi menüsorba, aztán meggondoltam magam! :D 

Mondjuk, régebbi szomszédasszonyom, aki eredeti szakmáját tekintve szakács és életmód-analizátor is volt egyben (folyton megkritizált mindenkit), ő mondta, hogy egy új ételt úgy kell elnevezni, hogy képviseljen téged! Ezt már akkor sem értettem, de sosem akartam semmire rákérdezni, mert egy kérdés nála még plusz egy órát  és még 2 kávét meg rengeteg cigit is jelentett... :D

Amúgy pedig engem akkoriban -magamat leszámítva- semmi sem képviselhetett, mert nemhogy receptem nem volt, de a kávéfőzőn és a telefonon (pizzarendelés) kívül más konyhai eszközzel nem is igen kerültem közelebbi kapcsolatba. :D

Na, de ma már nem így van! :D Jöjjön is a recept:

Narancsos Túró Rudi :

Hozzávalók:

- fél kg túró

- 10 dkg mazsola

- 10 dkg citrushéj-befőtt (recept itt, de helyette lehet 1 narancs reszelt héja)

- 1 ek. vanília-aroma vagy vaníliás cukor

- 4 ek világos nádcukor/cukor

- 2 dl tejszín/sürített tej

- 4 ek zselatinpor/agar-agar vagy zselatinlap ( 2 dl folyadékhoz való mennyiségben)

- 1 tábla fekete csoki

- 6-7 dkg vaj

Elkészítése:

A tejszínt összekeverjük a zselatinnal és felmelegítjük a teljes oldódásig. Amíg hűl, a túrót a mazsolával, a narancshéjjal, a cukorral és a vaníliával összekeverjük, majd a tejszínes zselatint is hozzáadjuk. Folpackkal bélelt őzgerinc-formába kanalazzuk (pont belefér) és hűtőbe tesszük. Alig 1 óra alatt megdermed.

Ekkor a csokit a vajjal vízgőz felett vagy mikróban felolvasztjuk és ha már kézmeleg, bevonjuk vele a formából kiborított túrót! 

Mi rögtön megkóstoltuk, de néhány perc hideg után könnyebben szeletelhető! És persze szebben! :D  A kiinduló receptet a Tutireceptek oldalán találtam, köszönet érte!

Szerző: Bio-Ritmus  2010.12.08. 08:35 Szólj hozzá!

Címkék: édes karácsony túró csoki narancs desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr292500230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása