Már a kérdést feltenni is nagy hiba volt! Nagyon-nagy hiba! Végzetes hiba! Már nem visszavonható! Rögtön utána ezt gondoltam... Bár valahol éreztem, hogy nem kellene megkérdezni, miután kiszelektáltam és összeállítottam vagy 7-fajta desszertet, hogy- És te drágám, te nem szeretnél még valamilyen sütit karácsonykor? Már hallottam is képzeletben a választ, hogy-Nem, nekem jó az, amit te kitaláltál...De nem, jött egyből: Oroszkrém-torta nem lehetne?  

De! Persze! Lehetne!! Miért is ne?! Csak a takarítás meg a 7 süti van még hátra.. :D És még sosem készítettem semmilyen bonyolultnak tűnő tortát.. De akkor majd most fogok!..(a saját dugámba dőltem, vagy nem így mondják? :DDD)....

És győzelem! És megtettem,és nem is bonyolult és már soha többet nem fogok cukrászdából rendelni, mert ez olyan,de olyan nagyon finom! Legkisebb és egyetlen unokaöcsém is imádta! Szóval mégsem azok a legrosszabb dolgok, amik elsőre annak tűnnek! :D...

Oroszkrém-torta recept:

Piskóta:

- 5 tojás

- 25 dkg cukor

- 25 dkg liszt

- 1 csapott kk. szódabikarbóna

- 11 ek. víz

Krém:

- 5 tojás

- 3 dl tej

- 1 rúd vanília

- 15 dkg cukor

- narancs-aroma vagy 1 bio-narancs héja

- 3 dkg zselatin/ agar-agar

- 6 dl tejszín

- mazsola, mandarin

Elkészítése:

Vizes piskótát készítünk. Ehhez a tojásokat különválasztjuk: a fehérjét 5 ek vízzel és leheletnyi cukorral felverjük, majd a sárgáját a többi cukorral és 6 ek. vízzel habosra keverjük. Beletesszük a szódabikarbónával elkevert lisztet, lassan hozzácsapjuk a fehérje-habot és torta-formában kisütjük. Ha kihűlt, 3-részre vágjuk. (Legközelebb 3 részben fogom megsütni, mert nem könnyű a piskótát elvágni. Aki akarja, kezdheti másfajta piskótával is!)

A krémhez az egész tojásokat a cukorral jól felverjük, beletesszük a vaníliát, a narancs-héjat és a tejet, majd gőz felett sűrűre felfőzzük. A legvégén hozzáadjuk a forró vízben feloldott zselatint, jól elkeverjük és félretesszük hűlni.

Most sincs pihi, mert addig a tejszínt kemény habbá verjük és a felét a kissé kihűlt krémhez adjuk. (A másik fele kell majd a torta bevonásához.) Tovább hűtjük, (de csak annyira, nehogy megkeményedjen a zselatintól!) és a tortalapokra kenjük:

Én először meglocsoltam őket egy kevés (!) rummal, rá a fele krém, erre jöhetett 1-1 marék mazsola és a feldarabolt mandarin, megint tortalap, rum, krém másik fele,mazsi,mandarin, végül a tetejére a maradék tejszínhab került, ami jutott az oldalára is. Az egészet beborítottam darabolt mandulával és mandarin-szeletekkel diszitettem. Ennyi. Tovább tartott leírni, mint megalkotni!! Köszönet az alapreceptért a femina.hu-nak

Szerző: Bio-Ritmus  2010.12.29. 17:09 Szólj hozzá!

Címkék: karácsony torta mandarin

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr292546480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása