Azt hiszem, most elkövettem egy nagy hibát! :D Megsütöttem az olaszok kedvelt karácsonyi kalácsát az én jó öreg tortaformából kuglófformává avanzsált formámban! Tudom, venni kellett volna hozzá papír-kapszlikat vagy legalább a cserépben sütést alkalmazhattam volna, de nem tettem! Ti tegyétek!! :D

Nekem lekötötte minden energiámat a recept-keresés. Mert hát találtam én olasz oldalakon olyan-de olyan panettone recepteket, amiket 3 nap alatt kell elkészíteni, de ennyit nem akartam ezzel az egy sütivel foglalkozni. (Állítólag megéri, akinek van erre ideje, mert akkor sokkal tovább eláll!) Végül Mamma oldalán ráakadtam a nekem tetsző receptre:

Panettone:

Hozzávalók:

- fél kg liszt

- 2 dl tej

- 15 dkg vaj

- 10 dkg világos nádcukor/cukor

- 6 tojás sárgája

- 1 cs. élesztő

- kb. 15 dkg aszalt gyümölcs (szilva, füge, kandírozott narancs- és citromhéj...)

Elkészítése:

Mint mindig, én ezt is a kenyérsütőben dobtam össze! Először a vizes hozzávalókat (tej,vaj,tojás-sárgája), majd a szárazakat (liszt,élesztő,cukor) tettem bele és dagasztás után kevertem hozzá az aszalt gyümölcsöket. Most jó meleg helyen (eredeti recept szerint lehet 50 fokos sütőben) duplájára kelesztettem.

Ekkor jól kivajazott formába tettem és újra kelesztettem. Nálam annyira jól sikerült, hogy majdnem kifutott a formából. Kevés tejjel elkevert tojással megkentem a tetejét és kezdődhetett is a sütés:170 fokon 40-50 percig. (Tűpróbával ellenőrizzük, mielőtt késznek nyilvánítjuk!)

Kis pihenés után kiborítjuk és tetejét porcukorral meghintjük. Eszembe jutott róla a "Bazi nagy görög lagzi" egyik jelenete, amikor a leendő anyós-pajtás ajándékba kuglófot visz, és a görögök még nem láttak ilyent! "Kulo-kugo-kulo-süti, de miért lyukas a közepe?-Megvan, tegyünk bele virágot!"- mondták. Én is tettem:DDD

Érdemes kipróbálni, mert nagyon foszlós és finom tészta a végeredmény! Álmos karácsonyi reggeleken egy jó kis habos kávé mellé igazán ünnepi reggeli! Köszönöm,Mamma! :D

Szerző: Bio-Ritmus  2010.12.18. 13:59 2 komment

Címkék: karácsony kalács desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr632523886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gesztenye receptjei 2010.12.18. 14:21:14

Ritmus!

Ez az ez kell nekem.
Napok óta nézegetem az okosságokat a panettonéról; mert vettem olyan kis papír kapszlikat, amiben meg lehet sütni.
Köszi, majd beszámolok róla :-))

Bio-Ritmus 2010.12.18. 15:03:45

Jajj,de jó, hogy segíthettem! Azért nézd meg mamma oldalán is, mert én mindent leegyszerűsítek! Viszont isteni lett így is!! Jó sütést!
süti beállítások módosítása