Tőlem szokatlan módon a recepttel kezdeném és utána összefoglalom a tapasztalataimat, hátha valaki velem együtt kezdőként belevetné magát a házi bonbongyártás rejtelmeibe!

Marcipános bonbon:

Hozzávalók:

- 15-20 dkg jó minőségű étcsokoládé

- kb. 10 dkg marcipán (lehet házi is)

- bonbon-forma vagy szilikonos jégkockatartó

- egy jó ecset

- nagy adag türelem

- nem árt: jó kézügyesség

Elkészítése:

Vízgőz felett a csokit egy tálban felolvasztjuk, majd egy jobbfajta ecsettel a szilikonos jégkockatartóban a formák alját és oldalát a csokival kikenjük. Kis időre hűtőbe, vagy a hideg teraszra tesszük. Ha megszilárdult (pár perc), ismét átkenjük a csokival, mintha még egy réteget vonnánk rá. Ismét pár perc pihenő.

Ezután következik a töltelék, azaz jelen esetben a marcipán belegyömöszölése a formákba. Majdnem tele tölthetjük, csak egy réteg csokit kell majd ráügyeskednünk, ha picit szilárdul. Ez is pár perc volt. Ha az utolsó réteg csokit is rákenegettük, kicsit több időt adjunk neki (negyed óra), és már szedegethetjük is ki a tartóból. Ennyi az egész! A bonbonmánia blogon még rengeteg jó ötlet található!

 Most jöjjenek az észrevételeim:

- Fontos, hogy nagyon jó minőségű csokival dolgozzunk!

- Ha megszilárdul, nem kenhető, ha meg túl folyós, az sem jó!

- Az ecset az nagyon fontos! (Az enyémből sorban jöttek ki a szálak, pedig nemrég vettem)

- A tölteléket csak háromnegyedig tegyük rá és a tetejére is húzzunk 2 réteg csokit, különben törik!! A tetején melléfolyt csokit töröljük le!

- Ne fagyasszuk túl sokáig a kész terméket, mert akkor meg amiatt pattintható ki nehezen a formából!

- És végül: Lehetőleg ne a legbonyolultabb szívecske-formával kezdjük, mert lehet, hogy elmegy tőle a kedvünk!!

- Utoljára pedig: ha kiakadunk, mert picit bénák vagyunk, fessünk magunknak az ecsettel csoki-bajszot, és ezzel ijesztegessük családunk tagjait! (én megtettem, le is fényképezték :D)

P.S.: Azért lehet, hogy lesz még kísérlet...:D  Várom a tapasztalataitokat!!  

Szerző: Bio-Ritmus  2010.12.11. 10:48 4 komment

Címkék: csoki bonbon gasztroajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr162508499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gesztenye receptjei 2010.12.11. 22:11:30

Ritmus!
Szerintem nagyon jó lett, alig várom, hogy holnap én is készítsek valamit :-))

Bio-Ritmus 2010.12.12. 10:54:16

Köszi, megint készítesz? Akkor jó helyre küldtem az olvasóimat!!! :D Ma megyek csokispoharat venni az aldiba a recepted miatt! :D

Coryk 2010.12.15. 05:04:55

Szia!
Köszi a tapasztalatok megosztását én éppen most adtam fel, mert egy darabot sem tudtam kiszedni egészben belőle. Lehet, hogy azért mert sokáig hagytam a mélyhűtőben?

Bio-Ritmus 2010.12.15. 09:36:16

Coryk, nagyon szívesen! Bár szerintem ne tedd mélyhűtőbe, én is csak a sima hűtőbe, ill. teraszra tettem! És talán az aldis csoki sem az igazi ehhez! Ne add fel, én is megpróbálom mégegyszer!
süti beállítások módosítása