Aki járt már a Közel-Keleten,ill. a mediterrán országok valamelyikében, vagy legalább egy ilyen vendéglőben, az tudja, hogy ott a humuszt nemcsak kenyérkenceként, hanem előételként és néhol köretként is felszolgálják. Nálunk leginkább csak kenyérre kenjük, de körülnéztem, ennek is sokféle készítési módja ismert. Az arabok állítólag az igazi humuszba nem tesznek fokhagymát és a csicseriborsót nem pépesítik teljesen, maradnak benne egész főtt szemek is. Lepénykenyérrel vagy pitával fogyasztják.

Mivel nem vagyok sem arab, sem görög, ezért nem tudom, enyém eredeti recept-e, de évek óta így készítem, és mivel mindenki szereti, leírom az én verziómat is. 

Humusz recept:

Hozzávalók:

- negyed kiló csicseriborsó

- 2-3 gerezd fokhagyma

- 2-3 ek. tahini  (szezámkrém -bioboltokban kapható,de akár el is készíthető )

- 1 citrom leve

- olívaolaj

- só, esetleg bors

- tálaláshoz chili

Elkészítése:

Előző este a csicseriborsót beáztatjuk. Számítsunk rá, hogy éjjel pattogni fog, ahogy a vízet magába szívja. Az sem baj, ha 2 napig ázik (kicsit ki is csírázhat) ,mert annál könnyebben megpuhul majd főzéskor. Szóval a fokhagymával együtt puhára főzzük, majd hozzáadjuk a citromlevet, a tahinit, maradhat a főzővízéből is, és annyi olívaolajat adunk hozzá, amennyitől krémes állagúra tudjuk turmixolni.

Tálaláskor még meglocsoljuk olívaolajjal és tetejét chili-darabkákkal diszítjük. Pitával vagy friss kenyérrel együtt gyorsan elkészíthető mennyei vacsora. Az arabok mentateát isznak hozzá, de én jobban el tudnám képzelni testes vörösborral vagy hidegebb napokon jóféle magyar pálinkával :D

Szerző: Bio-Ritmus  2010.11.14. 17:50 2 komment

Címkék: citrom krém fokhagyma egytálétel csicseriborsó csípős

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr352448419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foodafok 2010.12.01. 23:26:47

Kedves Bió-ritmus
Szerintem, ez így jó ahogy van. Teljesen mindegy, kié az eredeti. Ki fogom próbálni, mert nagyon megszerettem a csicseriborsót.
Foodafok

Bio-Ritmus 2010.12.02. 08:27:49

Örülök,ha tetszik! Én is sok csicseris ételt készítek!
süti beállítások módosítása