Ha én alma lennék,biztosan a keleti fűszerezést preferálnám...Imádom azt a bódító, kellemes illatot,ami a vaníliás-kardamomos-gyömbéres-fahéjas ételek készítésekor az egész lakást belengi.. Tehát -bár a konyhám délnyugatra néz-most arccal kelet felé fordultunk! Mostanság a kreativitásomat úgyis csak a konyhában élem ki,de azt aztán jó merészen :D. Mivel rajongásig szeretem a keleti fűszereket és a gyógynövényeket, mennyiségüket illetően (is) mindig nehezen fogom vissza magam. Annyira,hogy sót meg néha el is felejtek használni.. 

A történet pedig a szokásos: Kaptam 10 kg almát egy jó ismerőstől, kellene vele kezdeni valamit! Mivel nyersen nálunk csak a papagáj szereti, tudtam,nem úszom meg munka nélkül:D. Hát pár évig ette volna,ha meg nem romlik:

Az édes lekvárok most nem érdekeltek a tegnapi karamellkrém után, így az alábbi módon végezte :  

Illatos almalekvár (vagy almaszósz) 

Hozzávalók:

-kb. 4 kg alma

-2 citrom leve

-3-4 dl víz

-csipet Himalaya só

- 20-40 dkg barna nádcukor /ki ahogy szereti/

-vanília-por 1-2 kk.

-kardamom frissen "mozsarazva"  1-2 kk.

-csillagánizs 8-10 db.

-fahéj 1 ek.

-szegfűszeg 1 ek.

-frissen reszelt gyömbér kb. 5 cm-es darab (és most nagyon visszafogtam magam :D )

Elkészítése:

Az almát vékonyan meghámozzuk,nem baj,ha rajta marad a héjából,mert abban van a pektin, ami miatt nem kell hozzáadni zselésítőt sem. Sok receptben le is reszelték,de én arra aztán végképp nem lennék képes, ezért kisebb-nagyobb darabokra vágtam. Közben a citromok levét ráöntöttem, mert kiskoromban a mamám azt mondta,így nem barnul be, ezért tettem..( Bár nem értem, miért baj,ha bebarnul.. ) És közben a nádcukrot is hozzátettem, az a jó,ha ettől levet ereszt:

Amikor ezzel végeztem, a vízzel együtt (nehogy leégjen!) elkezdtem jó nagy lángon főzni. Közben hozzáadtam a fűszereket, kevergettem és előkészítettem az üvegeket. Jó fél-háromnegyed óra után ,amikor az alma teljesen megpuhult, beletesszük a turmixba, összemixeljük, hogy a fűszerek is csak pici pöttyök legyenek, s forrón üvegekbe töltjük. 

Ilyen kissé szószos állaga lett. Tárolás során úgyis sűrűsödik még. Nekem a fenti mennyiségből ennyi  közepes méretű üveggel lett:

Meg kell említenem, hogy bár én nem édes lekvárt kreáltam, azért hálás köszönet Ildinyónak a gyömbéres ötletéért!!!

Megkóstoltam,és azt kell mondjam, baromi jó lett!! El tudnám képzelni sült csirke mellé, vagy jó borokhoz a sajttálon.. :D

Szerző: Bio-Ritmus  2010.10.06. 14:27 Szólj hozzá!

Címkék: alma édes citrom keleti lekvár befőzés gasztroajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr772350719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása