Gondolom, mindannyiunknak van olyan étele, amit valamiért nem szívesen készítünk el. Egy kezdeti kudarc annyira el tudja venni a kedvet, hogy kell a megfelelő idő, hogy újra próbálkozzunk. Nekem ez a sajt (az egyik). De mivel annyira szeretjük, és az előző bejegyzésben említett gasztrobloggerek olyan nemes egyszerűséggel írtak a készítéséről, hogy újra nekifutottam a gyártásának. Mit is mondhatnék, nem bántam meg...:D

Mielőtt következik a recept, még el kell mondanom, hogy először egy gyógynövénnyel próbáltam ki, mégpedig a tejoltó galajjal, mert már (becsszóra!! :D ) láttam olyan embert, aki évek óta ezzel készíti a sajtot, de nekem a galaj nem akarta tenni a dolgát sehogysem!! Régebben ecettel oltottam a sajtot és az ugyan sikerült,de az íze nem volt valami meggyőző... A mostani, citromos verzió viszont jól bizonyított:

Házisajt recept:

Hozzávalók:

- 2 liter házitej

- 2 citrom leve

Elkészítése:

A tejet jól felforraljuk és lassan elkezdjük hozzáadni az 1-2 kanálnyi vízzel higított citromlevet. Először csak a felét. Óvatosan kevergetjük. Lehet látni, hogy ha elég hideg a citromlé, a tejet egyszerre összekapja. Végülis ez a cél.:D 

Ha már a túrósodás szemmel látható, vagyis a zöldes savó jól láthatóan elválik, akkor hozzáadjuk a többi citromlevet is, majd elzárjuk a gázt alatta. Pár percet állni hagyjuk, majd szürőlapáttal az egészet egy függönyanyaggal bélelt szűrőbe tesszük át. A lapáttal kinyomjuk belőle a nedvességet, és folyó víz alatt leöblítjük, picit megsózzuk. A függönyanyagot jó szorosan összetekerjük a szűrőben, majd nehezékkel lenyomatjuk. (Ez nálam egy kistányérra tett tele üveg lekvár volt). 

Néhány óra után:

Kb. 30-35 dkg sajt lett a 2 liter tejből. Lehetett volna ízesíteni gyógy- ill. fűszernövényekkel, fokhagymával, akár köménymaggal, a lehetőségek száma végtelen...

Rögtön kipróbáltam Duende  ötletét, aki pár csepp olívaolajon grillezte. Így friss salátával egy komplett vacsora kerekedett belőle:

Házi sajtkrém vagy krémsajt recept:

Hozzávalók:

- fél-1 liter házitejföl (itt írtam a készítéséről)

Elkészítése:

Mint a házisajtnál, itt is szükségünk lesz egy függöny- vagy gézanyaggal bélelt szűrőre, és természetesen alá egy tálra, amibe lecsöpöghet. A tejfölt kevergetés nélkül kézmelegre melegítjük, és beleöntjük a szűrőbe, majd az egészet betesszük a hűtöbe. Minimum 1-1,5 napot hagyjuk és már kész is a sajtkrémünk. Sűrűsége attól függ, hogy mennyi időt hagytuk állni. Nekem 36 órát állt a hűtőben és utána zöldfűszereket kevertem bele:

Felhasználható akár sajttortákhoz is, de  Wise Lady szerint mascarponés receptekbe is tehetjük! Legközelebb kipróbálom vele a tiramisut is, de akkor minimum 2 napot állnia kell!

Szerző: Bio-Ritmus  2010.11.09. 13:32 Szólj hozzá!

Címkék: tej túró sajt

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr482435882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása