Még a nyáron Makkánál találtam rózsalekvár receptet, hát gondoltam,ez kell nekem,mivel rajongok a keleti ízekért (is!),és ez alatt főként néhány keleti fűszert értek,így elsősorban a kardamomért. Még a kávéhoz is azt teszek,meg fahéjat,ha nem veszik észre.. Na, szóval van a kertemben pár rózsatő, meg néhány illatos futórózsa-bokor mélyvörös színben. Úgy véltem, ha valaminek ennyire intenzív illata van, íze sem lehet rossz :D.

Akkor jöjjenek a

Hozzávalók:

Rengeteg vörös rózsaszirom ( súlyra nem mértem, de amennyi a legnagyobb fazékba fér)

3-4 dl víz

2 dl brandy vagy konyak

3 citrom leve és reszelt héja

2 ek. mozsárban tört zöld kardamom

2 ek őrölt fahéj

70 dkg barna cukor

1 csomag Dr Oetker 3 az 1-ben dzsemfix

Ebből a mennyiségből 4 csatosüveggel lett. (Képen)

 

Elkészítése:

A nagyobbik leánykám is segített a szedésben,majd a mosásban is ,ami az egész lekvárfőzés leghosszadalmasabb része volt,ugyanis tele volt mindenféle bogárral. A tisztítás után jött a főzés,ami szintén gondot okozott, mert alig fért bele a legnagyobb fazékba,aztán meg perceken belül felére összeesett.Én vizet nem tettem hozzá annyit,a mosástól úgyis maradt rajta, inkább jó löttyintésnyi  (2 dl) konyakkal bolonditottam meg. Az alkohol úgyis elfőtt belőle. Raktam még hozzá őrölt fahéjat, mozsárban összetört zöld kardamom-magokat, 3 citrom levét és reszelt héját, meg a 60-70 dkg cukrot. Amikor picit összeesett az egész, ez talán fél óra múltán bekövetkezett, akkor az egészet botmixerrel összekutyultam. És innentől már csak egész kis lángon főztem, belekevertem a dzsemfixet, egyet forraltam rajta,majd a szokásos módon előkészített, tisztára mosott üvegekbe töltöttem. 5 perc fejre fordítás után egy éjszakán át szárazdunsztban "aludtak". Picit félretettem, másnap megkóstoltam,de nekem "nem jött át" igazán az íze, azonban pár nap után szépen összeérett a fűszerekkel és így mennyei volt!!  Hát ez volt a főcímben említett siker.

Most jöjjön a kudarc:

Rózsavíz:

2 db szabványméretű dunsztosüveget telepakoltam különféle színű rózsákkal. Egyikbe vörös, a másikba sárga színűeket tettem. Felöntöttem forrásvízzel ,és rácsavartam a tetejüket. Másnapra már annyira penetráns szaga lett mindkettőnek, hogy ki kellett önteni :( Ez volt a kudarc!! Ha valaki tud jobb elkészítési módot, kérem, írja meg!!

Szerző: Bio-Ritmus  2010.09.19. 23:24 6 komment

Címkék: rózsa keleti lekvár ízek gasztroajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr382324914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ginny03 2011.09.06. 13:49:02

én tudok neked ajánlani egy oldalt ahol leírják a házilag készített rózsavíz receptjét. itt az oldal: ayurvedika.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=529%3Amegfiatalito-rozsa&catid=96%3Aayurvedaban-hasznalt-anyagok&
és itt a recept: Rózsavizet mi is készíthetünk otthon, egyszerűbben, mint Krishna idejében. Vegyünk pár szál rózsát. Legjobb, ha a rózsák a saját kertünkből valók, de ha ez nem megoldható, a vásárolt rózsa is jó. Ha a rózsát vásároltuk, mossuk le a virágokat vízzel, hogy az esetleges szennyeződéseket eltávolítsuk. Vegyünk desztillált vizet vagy ásványvizet, kb. két csészényit, amellyel töltsük meg a rózsaszirmokkal töltött edényt. Melegítsük fel az oldatot, de figyeljünk oda, hogy ne főzzük a rózsaszirmokat meg a vízben, csupán csak melegítsük fel a vizet a szirmokkal együtt. A rózsaszirmokat hagyjuk állni kb. 1 órán át a vízben. Majd szűrjük le a főzetet, öntsük zárható tetejű üvegcsébe. Az otthon készített rózsavizünk 7-10 napig áll el hűtőszekrényben tárolva.

ginny03 2011.09.06. 13:51:24

de itt egy másik oldal :
boszorkanykonyha.blogspot.com/2008/09/rzsavz-ksztse.html

Válassz kedvedre és mond majd el melyik vált be leginkább. :)

Bio-Ritmus 2011.09.06. 21:28:51

@ginny03: Ó, nagyon szépen köszönöm! Ki fogom próbálni!!

Tóthné Szűcs Csilla 2016.07.14. 23:19:57

Bár 5 éves a bejegyzés, én csak most találtam rá és kíváncsi lennék hogyan is sikerült a rózsavíz? Ja és ha siekrült, akkor mi mindenre használhatjuk?

Bio-Ritmus 2016.07.15. 08:37:51

@Tóthné Szűcs Csilla: Csak lepárlással lehet szerintem igazán jót készíteni. Ha lesz időm, írok majd róla..
süti beállítások módosítása