Életemben először tavaly sütöttem fánkot. Egészen addig azt gondoltam, ezt csak a nagymamám tudja megcsinálni, nekem biztosan nem fog sikerülni, így frankón le is beszéltem ezzel magamat. Aztán annyi inzultálást kaptam ezzel kapcsolatban, hogy kénytelen voltam nekiállni! És igen, nagyon jól sikerült!

Ennek kapcsán idén- lévén most van az ideje- ismét nekiálltam, de most már cifráztam is! Nem mellékesen meg pont kapóra jött Tücsökbogár 40. VKF. kiírása, így emiatt is muszáj volt elkészítenem! :DD

A túrófánk ötlete Stahl Judit könyvéből származik, én pedig megbolondítottam kevés reszelt narancshéjjal és pár csepp narancslével. Így adott volt, hogy mellé orange-curd, azaz fenséges narancskrém dukál! És valóban jó párost alkottak:

Szicíliai narancsos túrófánk:

Hozzávalók:

- 3 tojás

- 30 dkg túró

- 10 dkg cukor

- 15 dkg liszt

- 1 kk. sütőpor

- fahéj

- reszelt narancshéj

- pár csepp narancslé

- csipet só

Elkészítés:

A tojást a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a túrót, a fahéjat, kis sót és a sütőporral elkevert lisztet. Pár csepp narancslevet és reszelt narancshéjat is teszünk bele.

Nem kell nagyon kevergetni, rögtön lehet sütni. 2 kiskanállal szaggassuk jól felforrósított olajba! A lényeg, hogy mihelyt 5-6 fánkot beletettünk, kicsit vegyünk vissza a hőmérsékletből, különben nem sül át kellően!

Bármilyen lekvár, csokoládé-öntet illik hozzá, de én most narancskrémmel kínáltam. Ennek a receptjét már megírtam, itt megtaláljátok! Jó étvágyat!

Szerző: Bio-Ritmus  2011.01.20. 18:04 Szólj hozzá!

Címkék: édes túró narancs fánk desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr412600674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása