Nem, valóban nem vagyok már mai csirke.:D (sajnos, nem vicc!). Ma ismét megállapítottam. Ez a recept ugyanis a gyermekkorom egyik kedvence és hát hmm., hogy is mondjam, több mint 20 éves! Bornak már jó lennék :DDD. (nem röhögni!!) Ambivalens érzésekkel vagyok tele a régi dolgokkal kapcsolatban, egyrészt nem szeretek nosztalgiázni, mert nem igazán vagyok egy érzelgős típus, másrészt pedig mégis vannak olyan ízek, amiket jó újra megalkotni, netán átszabni a mai ízlésemnek megfelelően. Bár ezen a recepten szinte semmit sem változtattam, csak a majonézt készítettem házilag és nem tubusosat használtam, mint régen.

Emlékszem, ezt a salátát anyukám egyik kollégájától kaptuk, mert elsőre megszerettem. (Nem őt, hanem az ételt! :D )  Nehezen mondta el a mennyiségeket, mert ő is az a "fejből főző" típus volt, akinek nagy érzéke volt az ízek összerakásához.  Azért mégiscsak sikerült:

Retro franciasaláta:

Hozzávalók:

Tartármártáshoz:

- 1 nagy tubus majonéz (vagy 1 tojásból olajjal elkészítve)

- 2 ek. mustár

- 2 dl tejföl 

- 0,5 dl száraz fehér bor

- 2 kk. nádcukor/cukor

- 2-3 ek. citromlé

- só, bors

"Belevalók":

- kb. 20 dkg zsenge borsó (mirelit, szezonban friss)

- 3-4 sárgarépa

- 3-4 főtt tojás

- 1 kígyó-uborka vagy 4-5 db kisebb ecetes uborka

- 1 alma

- 2-3 krumpli

Elkészítése:

Először a tartármártást készítjük el, simán összekeverjük a hozzávalókat. Félretesszük. Közben az alma és az uborka kivételével külön-külön megfőzzük a belevalókat. A borsó kivételével (ezt nehéz lenne :D) kisebb kockákra vágunk mindent, majd beleforgatjuk a mártásba. Azonnal fogyaszthatjuk. Száraz fehér bor és friss kenyér illik hozzá! 

Szerző: Bio-Ritmus  2010.11.25. 19:41 Szólj hozzá!

Címkék: alma burgonya tojás zöldség tejföl egytálétel sárgarépa hidegtál

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr672473331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása