Nos, el kell mondanom, pont az ilyen és ehhez hasonló receptek miatt hoztam létre a blogot. Feléledt a természet, tehát mostantól kezdve remélhetőleg ontani fogom a kerti kincsekből alkotható ételek receptjeit. Mondjuk, amíg meg nem alkottam őket, én sem gondoltam nagy jövőt néhány virágból és hajtásból készülő kreálmánynak, de mégis szinte mindegyik elnyerte a család tetszését is.

Tavaly már feltettem a blogra a rózsalekvár receptjét, hát eddig azt gondolom, az volt a csúcs, de az akácból és a fenyőrügyből készült dzsemek is felejthetetlen élményt nyújtottak! (szerencsére nem azért, mert rosszul lettünk tőle :DDD) 

Jöjjön akkor a 2 az 1-ben recept, amit Napmátka ihletett a maga készítette fenyőszirupjával.

Fenyődzsem és fenyőszörp recept:

Hozzávalók:

- fenyőrügy

- cukor

- citrom és citromsav

- víz

Elkészítés:

A legelső momentum, hogy keresünk egy fenyőt, ami éppen most hozza a friss rügyeket. Ezt onnan tudjuk, hogy friss rügyei vannak, hogy néhány árnyalattal világosabb színű az ágak vége. :D A lényeg, hogy ne forgalmas út mellett szedjük, hanem erdőben, vagy ha piszok mázlink van, akkor saját kertben.

 

A lényeg, hogy egy nagy lábost vagy fazekat szedjünk majdnem tele. Ha megvan, öblítsük át és tegyünk hozzá annyi vizet, ami pont ellepi. 1-2 citromot karikázzunk bele és forraljuk fel. Kb 5 perc forralás után egy éjszakára tegyük félre letakarva.

 

Másnap: Ha lekvárt, ill. dzsemet szeretnénk, akkor turmixoljuk le a citromokkal együtt és újra tegyük fel főni annyi cukorral, amennyire édesre szeretnénk, és esetleg 1-2 kanál citromsavval. Főzzük sűrűre, és ha elég sűrű, agar-agarral vagy bármilyen zselésítővel még főzzük össze. Forrón tegyük üvegekbe, majd szárazdunsztba!

Szörp: Ebben az esetben nem használjuk fel a rügyeket, hanem leszűrjük és az áztatólevéhez adjuk a cukrot és a citromsavat. Forrón palackozzuk és ha el akarjuk tenni, dunsztoljuk! Egyébként hűtőben 1-2 hétig is eláll.

Szerző: Bio-Ritmus  2011.05.04. 17:10 3 komment

Címkék: fenyő befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr332877552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foodafok 2011.05.06. 10:00:51

Fantasztikus vagy!!! Ne hagyd abba, és mindent főzz meg, amit a kertben találsz (az ásót, kapát, gereblyét kihagyhatod). Nagyon kíváncsivá tettél. Én is imádom az ilyen különlegességeket. Szeretem, amikor hátast dobnak az emberek, ilyen csodáktól. Az ellenségeim is hanyatt dőlnek, de őket Tiszafa lekvárral fogom etetni. Köztudott, hogy még egy lovat is leterít. A fenyő rügy valóban ehető?

Bio-Ritmus 2011.05.06. 17:22:21

@Foodafok: Kedves Foodafok! Köszi a kedves szavakat, jót derültem, a válaszom pedig: háát, remélem, hogy ehető, mert még élek! Azért anyósomnak majd adok belőle! :DDD

Zazálea 2012.05.10. 11:03:42

teljesen más megközelítésből érkeztem, de majdnem ugyanide. :) én kétfélét készítettem,nézd csak:
www.zazalea.blogspot.com/2012/05/befozve-ii.html
süti beállítások módosítása