Nem meglepő, hogy a 4 hónap hideg tél után már mindenki nagyon várja a tavaszt, ahogy én is! Talán túl korán kopogtatott be havazással a tél, ez volt idén a gond. A napokban írtam a csíráztatásról, nálam ez a tavaszvárás első jele. A kicsi csírák nekem a megújulást, az élet kezdetét jelentik.

Mivel olyan nagy sikere volt családom körében, ezért sorban áztattam a magokat, s egyszerre annyi csírám lett, hogy valamit kellett velük kezdeni. Hát így született a fent említett csíraburger receptje is! :D

Máskor is készült már hús nélkül fasírt, hiszen ez egy nagyon egyszerű, ezerféleképpen variálható étel, miért is ne lehetne csírákkal is dúsítani? Igaz, a csírákat legjobb nyersen fogyasztani, de ha túl sok van belőle, szerintem ez a csöppnyi sütés nem árt nekik! (Még mindig jobb, ha így hasznosítjuk, mintha pár nap után ki kellene dobni mindet!) 

Meg szeretném még jegyezni, hogy ezt is készíthetjük többféle zöldséggel, ami éppen van otthon, nem kell ragaszkodni az általam leírtakhoz! 

Csíraburger recept:

Hozzávalók:

- néhány marék csíra (nálam retek- és mungóbab)

- 1-2 szál párolt sárgarépa

- kb. 10 dkg mirelit borsó kicsit megpárolva

- esetleg cukkini vagy más párolt zöldség ízlés szerint

- 1 tojás

- 2 kanál liszt (nálam rizsliszt)

- hagyma, fokhagyma felaprítva (opcionális, nálam fél fej lilahagyma és 2 gerezd fokhagyma)

- só, bors

- aprított zöldfűszerek (nálam rozmaring és kakukkfű)

- 1-2 kanál olívaolaj

- 1-2 kanál zsemlemorzsa

- esetleg ketchup és mustár 1-1 ek.

Elkészítés:

Aki készített már fasírtot, annak nem lesz újdonság, a lényeg, hogy a keményebb zöldségeket puhára pároljuk és villával vagy botmixerrel pürésítjük. (Mint már említettem, bármilyen zöldségeket választhatunk, akár cékla és burgonya is remekül passzol hozzá, bár akkor sárgarépa és borsó nem kell bele!)

Ez a zöldségpüré lesz az alap, ehhez keverjük hozzá a felaprított csírákat, a kissé felvert tojást, a hagymákat, a zöldfűszereket, a ketchupot, olajat, esetleg mustárt, majd sózzuk, borsozzuk és annyi lisztet adunk hozzá, hogy formázható masszát kapjunk!

(Aki a magyarosabb ízeket kedveli, tegyen hozzá pirospaprikát és őrölt köményt is, nálam ez most elmaradt.) Kevés olívaolajon zsemlemorzsába forgatva mindkét oldalukat 2-3 perc alatt megsütjük. Jó étvágyat!

Szerző: Bio-Ritmus  2011.02.26. 18:14 Szólj hozzá!

Címkék: csíra

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr832693080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.