"Nedvesítsd meg a búzát, és a víz angyala megnyitja azt. Majd tedd a levegőre, és a levegő angyala átöleli. Azután hagyd, hogy reggeltől estig érje a nap, így a napfény angyala leszállhat reá." Ez az eljárás a csíráztatás.

Mostanában egyre többen fordítanak figyelmet az egészséges táplálkozásra, ami télen nem is olyan egyszerű friss gyümölcsök és zöldségek hiányában. Erre jó megoldást jelenthet az otthoni csíráztatás, ami igazán olcsó és nem is bonyolult vállalkozás. Esetleg egy csíráztató edényt kell megvásárolni, de sokan megoldják egy befőttes üvegben is!

Apropó, tudtátok, hogy már az ókori rómaiak is alkalmazták gyógyászati céllal az un. rügy-terápiát, amelyhez saját maguk állították elő a kis csírákat. Ők is tudták, hogy a csírákban más tápanyagok is vannak, mint a kis magocskákban, emiatt széleskörűbben alkalmazhatóak. Feljegyzések bizonyítják, hogy a kínaiak ie. 3000-ben már felismerték, hogy salaktalanítják a szervezetet és hatékonyan felszívódnak.

A csíráztatásnak most van itt az ideje, amikor már elfogyott az utolsó őszi zöldség és gyümölcs is és még pont nincs primőr egyikből sem. Fontos, hogy nem hizlal, ezért bármelyik diétába is beépíthető. A csíra maga az élet! :D

Mint már írtam, nem túl bonyolult dolog, csak víz és magok kellenek hozzá. A legjobb kezeletlen, azaz bio-magokat vásárolni és egyszerre maximum kétfélével elkezdeni! Fontos, hogy jól megmossuk és az előírásnak megfelelő ideig előáztassuk a magokat, mert akkor biztosan időben elkezdődik majd a folyamat.

A legtöbb csírázásra alkalmas mag hátoldalán feltüntetik, hány  órát is jelent ez pontosan, de ha nem tudjuk, áztassuk be egy egész éjszakára! Ne kezdjük egyszerre túl sokkal, mert úgyis megdagad majd és esetleg meg is penészedhet! Nézzünk utána, melyik csíra mire hat, mert pl. a retekcsíra rendkívüli módon salaktalanít, nehogy egyszerre túl sokat fogyasszunk belőle. Legjobb, ha fokozatosan szoktatjuk hozzá a szervezetünket!

Ha beáztattuk akkor utána terítsük szét a csíráztató edényben, szűrőben vagy a befőttes üveg oldalán és hagyjuk sötét helyen. Naponta 2-3-szor öntözzük meg és ha már a csírázás megindult, tegyük az ablakba vagy valamilyen napfényes helyre! Így C-vitaminban gazdag csírákat kapunk.(Ha valaki koncentráltabban pl. A, B vagy más vitaminban gazdagabbat szeretne, hagyhatja a sötét helyen ezután is!)

A csírák átlag 2-5 nap alatt érnek fogyasztható állapotukba, ekkor akár magukban, akár vajas kenyérre vagy salátára szórva fogyaszthatjuk őket. Jó kísérletezgetést kívánok mindenkinek! Bővebben még itt olvashatsz róluk! /A 2. képen retekcsíra, a harmadikon pedig mungóbab-csíra látható 3 napos korában./

Szerző: Bio-Ritmus  2011.02.20. 16:27 4 komment

Címkék: csíra

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr122674937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mézesélet 2011.02.22. 22:36:05

De jó, hogy írtál róla. Most már biztos kipróbálom Én is, napok óta gondolkodom rajta:)

Bio-Ritmus 2011.02.23. 10:34:53

@Mézesélet: Hát akkor rajta! Nálam mostanában ez lett a nasi! Már megérte!:D

Borsó meg a héja 2011.02.23. 20:03:00

ez nagyon izgalmas,a boltban ráadásul mindenféle csíra horror áron kapható, azt hiszem, beiktatom majd a tavaszi tisztítókúrámba.

Bio-Ritmus 2011.02.24. 12:48:21

@Borsó meg a héja: Köszi, nemcsak izgalmas, hanem finom is!