pitypangzselé1._480x360.jpg

A pitypang, más néven gyermekláncfű -azt gondolom- mindenki számára ismert, hisz' mostanság minden mezőn virít napsárga virága. Mivel levele és szára, valamint a gyökere is felhasználható méregtelenítésre, máj- és emésztési bántalmakra is, nyilván a virág is hasonló jó tulajdonságokkal bír. 

A leveléből készíthetünk salátát, a virágából pedig mézet, szörpöt és zselét is. Most én a pitypangmézet a nagy cukortartalom miatt kihagytam, így csak utóbbi kettő készült, hát nézzük sorban:

A kezdet mindkét esetben ugyanaz: Nosza, menj ki a rétre és szedj rengeteg sárga pitypangvirágot! Utólag mondom, a kesztyű használata nem árt, mert nálam a kezem, az edény és még az olló is szép neonsárga volt egy darabig, hiába mosogattam :D. (Tavaly már elkövettem ugyanezt a hibát, de elfelejtettem ...:D)

A következő rész pedig: a virágokról ollóval vágd le, vagy ujjal húzogasd ki a szirmokat! Ha ez megvan, a nehezén túl is vagy! :D

pitypang2._480x360.jpg

Pitypangszörp:

Hozzávalók:

- 1 csésze pitypangvirág-szirom

- 3 csésze víz 

- kb. fél kg cukor/nyírfacukor

- 2 citrom leve

Elkészítés:

A szirmokat a vízzel együtt lassú tűzön melegítjük egészen addig, amíg a folyadék szép sárga színt kap. Ekkor fedővel lefedjük és néhány órát állni hagyjuk.

Ezután leszűrjük a szirmokat, majd a cukorral és a citrommal együtt visszatesszük főni és kb. 20 percig melegítjük, majd forrón üvegekbe töltjük. Ha nem azonnali fogyasztásra szánjuk, akkor állítsuk a palackokat pár percre fejre, majd egy éjszakára szárazdunsztoljuk!

pitypangszörp1._480x360.jpg

Pitypangzselé:

Hozzávalók:

- ugyanaz, mit a szörpnél, csak kevesebb  cukor (kb. 20-30 dkg)

- zselésítő ( 2 az 1-ben vagy agar-agar..)

Elkészítése:

Szintén ugyanúgy indul, mint a szörp elkészítése, de a végén hozzákeverjük a zselésítőt és forrón üvegekbe töltjük. Igazán gyönyörű napsárga színű, vadvirágos ízű zselét kapunk, amely majd zord őszi napokon újra felidézheti a tavasz illatát és hangulatát! Próbáljátok ki, megéri! :D

Szerző: Bio-Ritmus  2013.04.26. 19:33 3 komment · 1 trackback

Címkék: pitypang zselé befőzés szörp gasztroajándék ehető virág

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr305248611

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jipppííííííííííííí! 2013.04.29. 13:35:13

Márka: Mattel, Fisher Price, 1-2-3 Zenélő csiga Lehet, hogy csak én jártam így, de szerintem más kisgyerekes családoknál is akarva akaratlanul előfordul, hogy néhány Fisher Price termék kerül az ajándékok közé. Szinte mindegyik zörög, csörög, villog, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brumcsi 2018.04.25. 14:30:05

Szia! Szeretném kipróbálni a receptet, az lenne a kérdésem hogy azt írod, húzogassuk ki a szirmokat, de közben a képen azt látom hogy zöld részek is kerültek a vízbe, nem csak a sárga szirom. Akkor most mehet a zöld, vagy csak a szirom? Más oldalakon sem volt ez nekem egyértelmű sajnos...
Köszi!

Bio-Ritmus 2018.04.25. 14:42:29

@brumcsi: Szia! Ha lehet minél kevesebb zöld rész kerüljön bele, mert attól keserű lehet. Én igyekeztem, de úgy látszik, nekem sem sikerült teljesen :))

brumcsi 2018.04.25. 14:48:19

@Bio-Ritmus: Nagyon köszönöm a gyors választ! Holnap ki is próbálom, még sosem ittam ilyesmit, csak akác- és bodzaszörpöt :) Nagyon kíváncsi vagyok!
süti beállítások módosítása