Sokat agyaltam már azon, hogyan lehetne megint lemon curd-öt gyártani, mégpedig hosszabb eltarthatósággal, de tartósítószerek használata nélkül. Persze elkészítettem tojásporral, de az íze még csak köszönőviszonyban sem állt a tojással készült változatéval.

Aztán megláttam Kamrapolc oldalán, ráadásul Jamie receptje alapján, így azonnal kipróbáltam. Azt kell, hogy mondjam, remek lett, nagylánykám szerint ez jobb, mint a tojással készült, de szerintem nem lehet egyértelműen eldönteni. Ez hamarabb elkészül. :D

Tojással készült változatot itt találod.

Na, szóval akkor a recept:

Lemon curd (tojásmentes változat):

Hozzávalók:

- 3 nagyobb citrom leve és héja (lehetőleg bio!)

- 15 dkg világos nádcukor/cukor

- 10 dkg vaj

- 2-3 ek. kukoricakeményítő

- fél dl whisky/brandy

- 1 dl fehérbor 

Elkészítés:

A vajat egy lábosban lassú tűzön melegítjük, majd lassan hozzáadjuk a keményítőt, amit csomómentesre keverünk, jöhet bele a citromlé és héj, majd a cukor, s legvégül a bor,s a löttyintésnyi konyak vagy whisky. (én konyakkal készítettem)

Kb. 5 perc alatt be is sűrűsödik, mehet is üvegekbe. A hűtőben sokáig eláll, de szerintem eltarthatóságát a vaj szavatossága (vagy a gyerekek rájárása) határozza meg.:D

 

 

Szerző: Bio-Ritmus  2012.03.05. 15:50 2 komment

Címkék: citrom gasztroajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr934290703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamrapolc_ 2012.03.06. 17:51:34

De jó, örülök, hogy Te is kipróbáltad! :)

Bio-Ritmus 2012.03.06. 18:12:31

@kamrapolc_: Hála Neked!:D Köszi a receptet mégegyszer!!
süti beállítások módosítása