Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem már volt cca. 50 db tojásfehérjém is a fagyasztóban. Amióta anyum is tudja, hogy mindig felhasználom őket, azóta ő is rendületlenül gyűjti nekem..:D Emiatt kénytelen vagyok előre gondolkodni, mi is legyen a sorsa. 

Télen általában gyümölcskenyérben teljesedik ki, nyáron pedig rendszerint pavlova torta készül belőle. Nevével ellentétben (Anna Pavlova ugyanis orosz balett-táncosnő volt) ez nem kimondottan könnyű kis desszertecske, én például egy szeletnél többet nem is bírok enni belőle.

A leghasználhatóbb receptet Tücsökbogárnál találtam, de mivel én egyből dupla adaggal kezdtem, a sütési idő is kicsit több volt. Ha nem sül meg rendesen, az sem baj, akkor olyan íze lesz, mint pl. a madártejen a hab. Ha túlsütjük, akkor pedig kissé a habcsókra hajaz majd.

Epres pavlova:

Hozzávalók:

- 7-9 db tojásfehérje

- kb. 30 dkg cukor

- 3 kanál keményítő

- pár csepp citromlé vagy ecet

- csipet só

- kevés vanília-aroma vagy kivonat, esetleg pár kanál rum (el is maradhat)

 Tetejére:

- 2 dl tejszín

- pár kanál eperlekvár (opcionális)

- eper vagy szamóca

Elkészítés:

A tojások fehérjét a citromlé és a só segítségével kemény habbá verjük. Folyamatosan adagoljuk hozzá a cukrot, a végén pedig a keményítőt és a vaníliát is hozzáöntjük. Kivajazott tortaformába tesszük, vagy egy tepsi közepére halmozzuk. (Nekem nem sikerült túl keményre a hab, emiatt tettem tortaformába.)

Előmelegített sütőbe tesszük, s kb. 120-130 fokon 60-70 percig lassan sütjük. Ha kész, a sütőben is hagyhatjuk, hogy kihűljön. Én persze előbb kivettem és éles késsel körbevágtam, majd így könnyen kicsúsztattam.

 

Ugye, milyen jól néz ki már most is? (Bár én csak 50-60 percig sütöttem, ráfért volna még negyed óra!)

Kihűlés után felvert tejszínhabot teszünk rá.

(Aki akarja, előtte lekvárral megkenheti.) Végül szamócát és epret halmozunk a hab tetejére.

 

Ha kibírjuk, fél órát pihentessük a hűtőben, akkor szebben szeletelhető lesz! Tetejét díszíthetjük menta- vagy citromfűlevélkével is. Jó kis nyári desszert, bátran ajánlom mindenkinek! 

Szerző: Bio-Ritmus  2011.06.18. 18:37 Szólj hozzá!

Címkék: édes torta eper desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr932995646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása