"Ha szeretek kertészkedni, akkor én már megöregedtem?" :D A minap hallottam a tv-ben az egyik színész szájából eme dicső mondatot. Először jót mosolyogtam (na jó,jót röhögtem :D) rajta, aztán valahogy mégis elgondolkodtatott.. 

Valóban csak pár éve szeretem a kertészkedést és az idén először ki is bújtak mind, amiket elültettem a mini-veteményeskertemben. Igaz, ettől még nem érzem magam öregnek. :D Az viszont igaz, hogy kimondottan jó érzés vegyszerektől és minden mesterséges dologtól mentes zöldségeket "szüretelni", s aztán ezekből főzni. 

Na, szóval ennyit bevezetésként, mert a lényeg az, hogy felbuzdulva a kezdeti sikereken, annyi retket sikerült elvetni, amennyivel már nem tudtam mit kezdeni. És mivel nem dobunk ki semmit, hát meg kellett oldani valahogyan a tartósítását.

Megoldottam. :D  Dolce Vitánál láttam az ötletet, és rögtön nekiálltam:

Retekkompót:

Hozzávalók:

- pár csomó retek (nálam "francia reggeli" típus)

- ecet (fehérborecet, almaecet vagy ki amit szeret)

- só

- cukor

Elkészítés:

Alaposan tisztítsuk meg a retket, ha hosszúkás fajta (mint nekem) akkor vágjuk apró darabkákra! Annyi vízzel, ami pont ellepi, tegyük fel főni. Adjunk hozzá kb. 0,5-1 dl ecetet, ízlés szerint néhány kanál cukrot és egy csipet sót.

Forraljuk fel és kb. 20 percig pároljuk félpuhára a retkeket. A levével együtt öntsük egy befőttes üvegbe, majd kihűlés után tároljuk a hűtőben. Több hétig is eláll. Nagyon finom húsok, sonka és tojás mellé, de akár egy szelet vajas kenyér mellé is kitűnő!

Szerző: Bio-Ritmus  2011.06.16. 19:36 Szólj hozzá!

Címkék: retek befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr842990215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása