Régen még nagymamám gyártotta a legjobb almás és túrós pitét a világon. Neki erre valahogy ráállt a keze. Gyakran is készítette, úgy havonta egyszer biztosan került az asztalra különféle töltelékekkel megbolondítva. Készült nála mákos, diós, de sós változatban krumplis töltelékkel is volt szerencsém kóstolni. Hihetetlen, milyen fenséges ízeket tudott pillanatok alatt elővarázsolni a konyhájában.

Én viszont valamiért eddig azt hittem, hogy a pitekészítés az egy egész délutánra szóló elfoglaltság.. De mivel nem szeretem a hosszadalmas konyhai műveleteket, viszont annál jobban szeretünk jókat enni, ezt is leegyszerűsítettem. Rájöttem, ha tripla adagot készítek az alaptésztából, és nagy részét porciózva berakom a frigóba, akkor amikor csak akarom, pár pillanat alatt már a sütőből finoman szálló illatokra -mint hópelyhek- szállingóznak elő libasorban becses családom tagjai.. :DDD

Nem egy bonyolult a tészta elkészítése sem, a hagyományos pite alaptésztát már az almáspite készítésekor megírtam, ezt ott megtaláljátok, most csak a töltelékről ejtenék pár szót. 

Szóval pár hónapja írtam már arról, hogy házitejből készítek itthon mindenféle tejterméket, többek között túró és tejföl is így készül egy ideje. Rendszerint igyekszem megtervezni, mi is fog készülni belőlük, mert köztudottan a házi tejtermékek nem rendelkeznek hosszú eltarthatósági idővel, így legjobb pár napon belül elfogyasztani azokat. Így született a túrós pite ötlete is.

Ha még valaki nem ismerné, annak leírom: A túró és a tejföl legjobb házi készítési módja az, hogy egy 5 literes befőttes üvegbe beleöntesz friss házitejet, (lehet hozzákeverni 1-2 kanál tejfölt is) és meleg helyen (pl. radiátor mellett) magára hagyod néhány napra. Amikor már jól láthatóan elkülönült a tetején a tejföl (picit sárgább is), akkor lekanalazod róla. 

A maradék aludttejet pedig egy nagyobb méretű fazékba teszed (befőttes üvegestül), amit felöntesz vízzel. A lényeg, hogy az üveg 3/4-ig vízben álljon. Lassan, nagyon lassan felmelegíted 50 fokra (nem kevergeted közben!), így kiválik belőle a túró. Hagyod kihűlni, majd egy szűrőbe öntöd, és szépen lecsöpögteted. (Nekem a fenti mennyiségből kb. majdnem 1 liter tejföl és 1 kg túró lett, de ez nagyban függ a házitej zsírtartalmától is!)

Nézzük akkor a tölteléket!

Túrós pite tölteléke: 

Hozzávalók:

- 1 kg túró

- kb. 1,5-2 dl tejföl

- 2 citrom reszelt héja és fél citrom leve

- 2-3 tojás sárgája

- kb. 30 dkg cukor

- vanília ízlés szerint

Elkészítés:

A fenti hozzávalókat jól elkeverjük, a pitetésztát 2 részre osztva egyiket kinyújtjuk, rákanalazzuk a tölteléket (ha túl folyós, búzadarával vagy zsemlemorzsával megszórjuk), jöhet a másik kinyújtott lap. Tetejét tejföllel elkevert tojássárgájával megkenjük és 180 fokos sütőben 40-45 perc alatt megsütjük. Jó étvágyat!

Most írnék arról, hogy a napokban Hobbychéf-től és Epercsóktól is kaptam "Egy jó szó" elnevezésű díjat. (Sajna, a képet nem sikerült feltöltenem, pedig bénáztam egy sort..:D) Ezúton szeretném nekik megköszönni, hogy gondoltak rám és most kivételesen nem küldöm tovább, mivel már mindenki megkapta, akire gondoltam, csak továbbadnám mindazoknak, akik engem olvasnak! Köszönöm szépen!!! (valamiért a blog.hu neheztel rám, mert beilleszteni sem tudok hivatkozást..:OOO )

Szerző: Bio-Ritmus  2011.04.05. 17:04 Szólj hozzá!

Címkék: túró pite

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr392802222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása