A múltkori muffin után végre hoztam egy egészséges, de ugyanakkor meglepően finom keksz receptjét. A "Nomen est omen" (Bio-Ritmus) miatt most az igazán egészséges zabpehelyből és az ebből darált zabpehelylisztből készítettem. Nálam amúgy a süti elnyerte a "ronda és finom" kategória dobogós díját is...

Mielőtt nekiálltam, úgy gondoltam, majd egyedül megeszem a reggeli kávém mellé, ha nem arat osztatlan sikert eme könnyed fajsúlyú kekszecske, de meglepően hamar elillant, így megosztom veletek!

Nem igényel nagy tudást az elkészítése sem, csak össze kell keverni az alapanyagokat és sütni, tehát még sokat fogok ezzel a recepttel kísérletezni. El tudnám képzelni gyümölcsös változatban, de akár sós, sajtos formában is.. Dulmina volt az ihletadó, ő elkészítette almás és sütőtökös változatban is.. Persze, én még gyömbért is adtam hozzá, ne legyen már ugyanolyan! 

Csokis-gyömbéres zabpehelykeksz:

Hozzávalók:

- 25 dkg vaj

- 10-15 dkg nádcukor/cukor

- 2 tojás

- vanília-aroma/ vaníliás cukor

- 30 dkg liszt (nálam 20 dkg zabpehely ledarálva és 10 dkg rizsliszt)

- kb. 10 dkg zabpehely

- 1 tábla csoki összedarabolva vagy 1-2 evőkanál kakaópor

- 1 csipet só

- 1,5 kk. szódabikarbóna

- reszelt gyömbér

- 2 kk. fahéj ( vagy 2 kk. mézeskalács-fűszerkeverék)

- 1 kk. kardamom (el is maradhat)

- marék mazsola

- én tettem hozzá 1 narancs reszelt héját és levét is, de nem kötelező

 

Elkészítés:

Ahogy már írtam, a hozzávalókat szépen egyenként elkeverjük, amíg sűrű masszává nem áll össze (ha túl híg lenne, adjunk hozzá még lisztet, ha túl sűrű, akkor pedig narancslével higítsuk!), majd sütőpapírral bélelt tepsire kiskanállal halmokat készítünk belőle. Ha szeretjük, nyomjunk mindegyik közepébe 1-1 mandulát vagy aszalt gyümölcsöt. 

Kb. 160-180 fokos sütőben negyed óráig sütjük. Ha kész van, hagyjuk a sütőpapíron kihűlni, utána könnyen leszedhető. Amíg sül, isteni fahéjas-narancsos-gyömbéres illatok lengik be a lakást. Aki nem szereti, az is jönni fog kóstolni! :DDD

Szerző: Bio-Ritmus  2011.03.26. 15:19 1 komment

Címkék: narancs keksz gyömbér fahéj zabpehely

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr132773328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pinkcsoki 2011.03.29. 14:43:57

Szia!
Küldök Neked is " egy jó szót ", nézz be hozzám és megtudod, mi az!:)
süti beállítások módosítása