Iszonyatosan rá vagyok kattanva a zöldséges ételekre. Ez bizonyára összefügg azzal a ténnyel, hogy most már végérvényesen és visszavonhatatlanul megérkezett a tavasz. Bár még az igazi, friss primőr zöldségek nem jelentek meg a piacokon, azért jó a tavalyi sárgarépa, krumpli, cukkini, zeller és lilahagyma is.

Némileg segített a döntésemben- hogy igen, mi most akkor sült zöldségeket fogunk ebédelni-,az a tény, hogy barátaink szülinapi bulijára a házigazda is egy kinti kemencében sütögetett csirke és zöldség egyvelegéből készítette a főételt. És bizony, ez annyira jól sikerült, hogy itthon is el akartam készíteni.

Mellesleg az illető igencsak barátságos baráti házaspárnak Bozsokon vendégháza is van, ahol bárkinek, aki ott száll meg, szívesen elkészítik eme fent említett csodaételt!

Nos, akkor most térjünk vissza a saját magam által gyártott hiperegészséges zöldséges ételcsodához, amit annyira egyszerű elkészíteni, hogy ezentúl biztosan  gyakran látott vendég lesz a konyhámban! 

Római tálban sült zöldségek csirkecombokkal:

Hozzávalók:

- 5-6 db krumpli

- 4-5 db sárgarépa

- 1-2 db cukkini

- 4 db lilahagyma, esetleg 1-2 gerezd fokhagyma

- szárított vagy konzerv gomba (legjobb valamilyen erdei gomba)

- 8 db csirkecomb vagy szárny is lehet

- zöldfűszerek, só, bors

- bacon vagy bármilyen szalonna (ez el is maradhat)

Elkészítés:

A római tálat elővesszük, leporolgatjuk, folyó vízben elmossuk és egy pár órára vagy egy éjszakára vízbe áztatjuk. Erre azért van szükség, mert másnap sütésnél az éjjel magába szívott víz gőzében fog elkészülni (párolódni) az étel (teljesen zsírmentesen). 

Másnap reggel felkelünk és az összes zöldséget karikákra aprítjuk, a csirkét sózzuk-borsozzuk, majd sorban rétegezve belerakosgatjuk a római tálba. Célszerű alulra a krumplit és a hagymát pakolni, fűszerezni (zöldfűszerek: kakukkfű, zsálya, rozmaring-ág...), majd jöhet a többi zöldség: sárgarépa, cukkini, zeller, vagy bármi, ami éppen van otthon. 

Tetejére ültessük a csirkecombokat vagy bármi egyéb husit, de jó lehet nélküle is. Végül megkoronázhatjuk bacon-szeletekkel, ha azért nem akarjuk annyira zsírmentesre venni az ebédet, de elmondhatom, hogy simán zöldfűszerekkel is jó ízű lesz a végeredmény! 

Hideg sütőbe tegyük, ha nem tepsiben, hanem római tálban sütjük, aztán 160-180 fokon kb. másfél órán át magára hagyhatjuk. Közben ellenőrizzük, s ha a hús már jó puha, akkor vegyük le a tál tetejét ( sütőtálnál az alufóliát) és még negyed órán át magasabb hőfokon süssük szép pirosra a combocskákat. Uborkát, ecetes szilvát kínálhatunk mellé!

Voila! Jó étvágyat mindenkinek!

Szerző: Bio-Ritmus  2011.03.16. 11:10 2 komment

Címkék: burgonya hús zöldség zeller egytálétel sárgarépa zöldfűszer

A bejegyzés trackback címe:

http://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr432743766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

hzias2.blogspot.com 2011.03.16. 15:29:36

Hasonlót én is szoktam készíteni mindenféle zöldségekből, és imádom. Így a válogatós gyerekem és férjem is megeszi a zöldséget. (Próbálnék sárgarépa főzeléket eléjük tenni, kirohannának a világból is!)

Bio-Ritmus 2011.03.16. 15:34:20

@hzias2.blogspot.com: Nálam is vannak válogatósok, de ezt mindeni megette!:D