Tegnap valami finom vacsit akartam. Sosem egyszerű kérdés az ilyen, mert egyesek sosem tudnak hasznos ötleteket adni. "Nekem mindegy, csak jó legyen!"..és ehhez hasonló válaszok érkeznek..:D (Hát ezek után gondolom nem csoda, ha sokszor gasztroblogokat olvasok és főzőműsorokat nézek ötletgyűjtés címén.)

Most háromfogásos vacsora elkészítését senki nem igényelte, sokkal inkább valami tartalmasabb "hommade" pizzán vagy pogin gondolkodtam, és ekkor beugrott TücsökBogár múltkori receptje, a kockasajtos kifli. De hogy ne hazudtoljam meg magam (picit azért lusta vagyok), nem kézzel, hanem kenyérsütőben dolgoztattam össze az alaptésztát, így 1 óra alatt szinte kész is lett a finom puha kiflicsoda!

És hát mit ne mondjak, másnap már meg kellett ismételni! :D (Legközelebb dupla adagot készítek és lefagyasztom!) Ja, a honlapomat meg átvariáltam, úgyis látjátok, ha olvastok! :D Az ok pedig, ha már ilyen trutyis idő van és nem tehetem meg, hogy a telet a másik földtekén töltsem (és itt most nem az Antarktiszra gondoltam), akkor hát a pálmafás napfényt hoztam el ide! :D Aloha! 

Na, szóval az eredeti recept szerint snidlinggel és kockasajttal készül, én most mozzarellával és sonkával töltöttem:

Sajtos-sonkás kifli:

Hozzávalók:

- 3 dl tej (én tettem bele 1 ek. tejfölt is)

- 1 tojás+ 1 sárgája

- 2 ek. olívaolaj

- 1 ek. cukor

- 1 kk. só

- 1 cs. élesztő

- 50 dkg liszt

- lekenéshez: 1 fehérje

Elkészítés:

Először a vizes (tej, tojás, olívaolaj), majd a száraz (só, élesztő, cukor, liszt) hozzávalókat bepakolom a kenyérsütőbe. Akinek ez nincs, az nyugodtan gyúrja össze kézzel. Kicsit biztosan tovább tart, de legalább aznapra letudta a kötelező mozgást és nyugodtan lakmározhat a végeredményből is! (Én így is hulla nyugodtan ettem belőle :D)

13 perc alatt nálam a kenyérsütő elvégezte a dolgát és kb. fél óra alatt meg is kelesztette. (Persze ennek híján több idő kell a tésztának, hogy duplájára keljen!) Végülis ha ez megtörtént, akkor 2 gombócba gyúrjuk és kinyújtjuk (2-3 mm-esre), majd 8 körcikkre vágjuk:

 

Mindegyik szélesebb végére az általunk kedvelt tölteléket tesszük. Nálam most, mint már említettem, mozzarellakockák és sonka-darabkák kerültek. A körcikkeket-vagy nevezhetjük kis jóindulattal háromszögeknek is-,felcsavarjuk és kifliket formálunk belőlük. Ügyeljünk arra, hogy jól lezárjuk, nehogy a sajt sütéskor kifolyjon!

Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, tojásfehérjével megkenjük és 180 fokon negyed óra alatt megsütjük. (Sütés előtt megszórhatjuk darabos sóval, köménymaggal vagy szezámmaggal akár.)

Zamatos vörösbort kortyolgassunk mellé! :D 

Szerző: Bio-Ritmus  2011.03.01. 17:54 Szólj hozzá!

Címkék: kifli

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr142701898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása