Nem tudom, ettetek-e már sárgarépa-lekvárt? Nem? Hát eddig én sem, de ezután mindig fogok! Ez valami szenzációs lekvár lett, szinte semmi nem emlékeztet a sárgarépa ízére, olyan citrusos ízvilágú, ami leírhatatlan! Bár úgy emlékszem, gyerekkoromban is sokszor készítettek sárgarépa belecsempészésével narancsos italokat. (Gondolom, a gazdaságosság és a déligyümölcsök hiánya miatt!) Én akkor is imádtam, és ez most tényleg valami fenomenálisan finom lett, mindenkinek csak ajánlani tudom! 

A receptet egyébként Axinál találtam, de mivel diétásabbra szerettem volna, emiatt nem tettem bele annyi cukrot és kicsivel kevesebb kardamommal is megelégedtem, mert úgy éreztem, a friss kardamomnak elég erőteljes íze és illata is volt. Nem akartam, hogy túlságosan erőteljes legyen, hagytam a citrusosságot érvényesülni! 

Kardamomos sárgarépalekvár:

Hozzávalók:

- 2 kg sárgarépa

- 6 (bio)narancs 

- 4 (bio)citrom

- 1 kg nádcukor/cukor (én kb. 70 dkg-ot használtam)

- 4-5 db fekete és ugyanennyi zöld karadamom-mag

- zselésítő (pektin, agar-agar...)

- vanília-esszencia vagy 1 rúd vanília

Elkészítés:

A sárgarépákat megtisztítjuk és kevés vízben 15-20 perc alatt megpároljuk. Turmixban vagy botmixerrel pürésítjük, majd hozzákeverjük a narancsok és citromok reszelt héját és a levét is.

A cukrot és a vaníliát, valamint a megtört kardamom-magokat is belekeverjük, felforraljuk, majd a zselésítővel is összefőzzük. (kb. még 5 perc) Forrón üvegekbe töltjük és 5-10 perc fejreállítás után szárazdunsztban hagyjuk kihűlni. 

 

Már a színe is valami csodás, benne pedig az apró vanília- és kardamom-magocskák, mint apró fekete pontok az arany- és nap-sárga lekvárban.. Szóval el kell készíteni!! Érdemes!!

Szerző: Bio-Ritmus  2011.02.04. 17:33 Szólj hozzá!

Címkék: citrom narancs lekvár sárgarépa befőzés gasztroajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr362639019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása