Aki már egy ideje olvassa a blogomat, úgy is tudja, hogy nagy gyömbér-fun hírében állok, és azt is, hogy Gombóc Artúr-módján szeretem a csokit is! Most eme két favoritom házasságának lehettek tanúi. :D  

Már elég régóta tervezgettem a trüffel-készítést, de valamiért mindig halogattam... Aztán megláttam a tévében, hogy Jamie Oliver micsoda könnyedén- jó, ez nem újdonság, mert általában mindent-készítette el saját trüffeljeit, és ekkor megszületett a döntés: megcsinálom! :D

Ha már gyömbéres, féltem, hátha eltúlzom a mennyiségét, mint eddig bármilyen gyömbéres ételben, de ahogy olvasgattam Dolce Vitánál, itt nem lehet eleget beletenni, hogy érződjön! Na, ez kellett nekem, máris majdnem dupla mennyiséggel indítottam és láss csodát: Alig érezni a kész terméken, még pici kis unokaöcsikém is örömmel csócsálta be egyiket a másik után!

Gyömbéres-narancsos trüffel:

Hozzávalók:

- 2 tábla jó minőségű étcsokoládé

- 2 dl  zsíros tejszín vagy 1 dl tejszín és 10 dkg vaj

- 6-7 kk. reszelt gyömbér

- 1 bio-narancs reszelt héja

- kakaópor

Elkészítés:

Gőz felett megolvasztjuk a csokit és a vajat, majd belekeverjük a tejszínt és a nagyon apróra reszelt gyömbért, valamint a narancshéjat vagy aromát.

Egy üvegtálba öntjük és éjszakára a hűtőbe tesszük pihenni. Másnap kis kanálkákkal és persze kézzel kis golyókat (enyémnél illik szebbeket!) formálunk belőle,majd kakaóporban meghempergetjük. Kész.

Arra azért ügyeljünk, hogy gyorsan dolgozzunk, mint a villám, mert a csokimassza könnyen felenged és formázhatatlanná válik. Nekem közben vissza kellett tenni a hűtőbe, de így is minden folyt a csokitól... Nem baj, akkor is megérte!:DDD

Szerző: Bio-Ritmus  2011.01.19. 17:04 1 komment

Címkék: csoki narancs gyömbér

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr412598177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foodafok 2011.01.20. 13:47:34

Ez valóban csodás. Én is imádom az ilyen apró, hamar bekapható, de sokáig ízlelgető, apró csodákat. Éljen sokáig az "ifjú" pár, gyömbér & csoki.
süti beállítások módosítása