Egy régi barátosném kért a múltkoriban tőlem diétás gyümölcstorta-receptet. És bár rám férne nagyon, én mégsem szeretem a light-termékeket, amelyek attól lesznek valóban light-osak, ha éppen csak megmutatjuk nekik a cukrot, de csak annyira, amennyire a tablettás bornak szokták a szőlő-ültetvényt! Azaz cukor nuku! :D 

De kérem, akkor hogy lesz ebből desszert? Hát úgy, hogy rengeteg gyümölcsöt pakolunk bele, ami köztudottan gyümölcscukrot tartalmaz,azaz egészséges és még finom is! (Mármint annak, akinek nincs fruktóz-intoleranciája :D )  

Én kétféle formába tettem: őzgerincbe-aminek az elnevezését még ma sem értem :D-,és desszertes-poharakba. Ez utóbbiba narancs-zselé réteget raktam 2 joghurtos gyümölcs-zselé közé. Tetejére lánykáim kekszet pakoltak és narancslekvárral díszitették, elrontva ezzel a light-vonalat. :D   De mi most maradjunk annál, mert szerintem így is NAGGGYON finom lett:

Joghurtos gyümölcszselé (gyümölcstorta light):

Hozzávalók:

- 4 dl joghurt 

- 1 tasak zselatin/agar-agar

- 2-3 ek darabos túró (el is maradhat)

- rengeteg gyümölcs feldarabolva (nálam narancs, mandarin és gránátalma)

- 1 db bio narancs reszelt héja

- fél rúd vanília /vanília-por v. aroma

- aljára keksz-darabok (ha lehet, zabpelyhes keksz, de ez sem kötelező)

- és ha valaki mégis: édesítésnek 1-2 ek. juharszirup vagy nádcukor

Elkészítése:

A joghurtot a zselatinnal vagy az agar-agarral elkeverjük és felmelegítjük, amíg teljesen elolvad benne. Közben hozzáadjuk a vanília kikapart belsejét és a narancshéjat. Levesszük a lángról, beledobjuk a gyümölcs-darabokat, végül a túrót is. Kicsit elkeverjük és folpack-kal bélelt őzgerinc-formába öntjük:

 

 Pár percre hidegre tesszük és ha akarjuk, a tetejét kekszdarabokkal kirakjuk. Ez lesz majd a "tortánk" alja:

(Ha nagyon ügyelünk a bevitt kalóriákra, diétás kekszet használjuk!) Alig fél óra alatt megdermed és kiborítható a formából. Diétás gyümölcstorta kész! :D  Annyira ízlett mindenkinek, hogy mire nekiálltam fényképezni, semmi sem maradt! :D Andi,hidd el, érdemes megcsinálni-és utólag is Boldog Szülinapot Neked!!! Én meg végül mégis megkedvelem a light-os cuccokat?! 

A kiinduló ötletet itt találtam, aztán persze teljesen más lett. És végül a receptet beneveztem a 39. VKF-re

Szerző: Bio-Ritmus  2010.12.20. 14:32 Szólj hozzá!

Címkék: joghurt narancs zselé desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr702527958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása