Halihó, gyömbérmániások! Figyelem! Most egy igazán intenzív gyömbér-ízű étel következik, amit elsősorban a legelvetemültebb gyömbérrajongóknak ajánlanék.  Őrületesen gyömbéres! :D

Legalábbis én nagyon imádom! És mivel a gyömbér olyan növény, amelyet főként a téli időszakban kell fogyasztani a melegítő hatása miatt, gondolom, talán más is kedvet kaphatna hozzá! Nem beszélve arról, hogy ez a gyógynövény mellesleg egy igazi afrodiziákum! Egyes indiai hagyományok szerint testet-lelket tisztító hatású, míg mások szerint javítja a memóriát,valamint tengeri-és gyomorbetegségek ellen is hatásos.

Most már annyit áradoztam róla, hát következzék a recept:

Gyömbérmártás: 

Hozzávalók:

- min. 2 ujjnyi gyömbérdarab

- 3 gerezd fokhagyma

- 1 pohár húsleves (vagy víz és bio-vegeta)

- 1 doboz (2,5dl) tejszín

- jó marék reszelt parmezán

- kevés olívaolaj

- petrezselyem,só,bors

Elkészítése:

A gyömbért és a fokhagymát megtisztítjuk és nagyon-nagyon apró darabokra vágjuk. Olívaolajat hevítünk és először a gyömbért, majd a fokhagymát megfuttatjuk (nem pirítjuk!) majd a húslevessel felöntjük. Kis lángon pároljuk, amíg megpuhul. Zutty bele a tejszínt,amivel összeforraljuk, petrezselyemmel, sóval-borssal ízesítjük, sűrítésként reszelt parmezánt adunk hozzá. Kész.

Mi először egy kis gyulai vendéglőben ettünk ehhez hasonlót és a zuram itthon ezt kreálta belőle. Mondhatom, mérföldekkel jobb lett,mint az eredeti! Ott egyébként pulykasült mellé kaptuk, de itthon általában házi spagettivel készítjük.

Ha jobban besűrítjük, piritósra kenve is mennyei, de jöhet pl. garnéla mellé mártogatósként! Ez esetben pár pohár vörösbor is dukál hozzá! :D Jó étvágyat mindenkinek! 

Szerző: Bio-Ritmus  2010.12.19. 19:08 14 komment

Címkék: fokhagyma gyömbér

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr662526375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

acsa77 2010.12.19. 21:11:14

Az ujjnyi mit jelent? Hosszában? Mert akkor szimpatikus az arány :)

Bio-Ritmus 2010.12.19. 21:39:26

igen, hosszában. Ez kb. 2-3-személyes adag. Bár ha rajtam múlt volna, beletettem volna az egész képen látható darabot! :DDD

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.12.19. 22:15:51

úúúúú na ez ki lesz próbálva!

Bio-Ritmus 2010.12.19. 23:27:50

Köszi! És milyen finom...

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2010.12.19. 23:54:47

A gyömbérmániásban magamra ismertem. :)
Fokhagymamániás is vagyok. ^^'
Friss koriander nem kell bele? :D

HunLancer 2010.12.19. 23:56:18

Hali, megkérdezhetem, hogy melyik kis vendéglőben ettél hasonlót? Csak mert gyulai vagyok és kipróbálnám, mivel eddig nem volt sok élményem gyömbérrel

Aladár69 2010.12.20. 08:06:24

Hááát, a gyömbér és a parmezán egymás mellett eléggé perverz gondolat... Két, egymástól teljesen eltérő karakterű, intenzív aromájú étel, amelyek egybe keverve inkább rontják egymást, mintsem erősítik. De ami teljesen kiverte nálam a biztosítékot, az a gyömbér mellé vörösbor... Az intenzív gyömbér íz teljesen élvezhetetlenné teszi a bort, mindenkit lebeszélnék róla, aki egy kicsit is tudja értékelni a jó vörösborokat.

Bio-Ritmus 2010.12.20. 09:03:12

@TREX: Szerintem jó lehet bele, bár én a semleges petrezselymet választanám inkább.

Bio-Ritmus 2010.12.20. 09:06:46

@HunLancer: A fürdővel szemben van egy hotel, ott ettünk hasonlót. Rendelésre készült,mert egy csoporttal voltunk együtt, kb. 4 éve! A nevére nem emlékszem. Szerintem jobb, ha magad elkészíted, nem túl bonyolult!

Bio-Ritmus 2010.12.20. 09:09:16

@Aladár69: Szerintem a 2 karakteres íz jól passzolt egymáshoz! Tudom, hogy nem igazán való mellé a vörösbor, de én mindenhez imádom! Nekem bejött! :D

Bio-Ritmus 2010.12.20. 14:47:30

@aszakács: Köszönöm, mint gyömbérimádó biztosan ki fogom próbálni!!!
süti beállítások módosítása