"Isteni ez a puncs, miből készült? Olyan fekete ribizlis íze van?! -Abból a borból, amit mélyen bent a polcon találtam, évek óta hozzá sem nyúltál, gondoltam, erre jó lesz. Valami cuvée, talán francia...-Csak nem a Chateauneuf du Pape cuvée?..." 

Nem, ez nem nálunk hangzott el, barátaink mesélték ezt a kis jelenetet, és hát ez még nekem is fájt! Eszembe jutott róla a fenti film címe, meg persze az a bor, amit provence-i utunk során ittam. Annak volt igazán fekete ribizlire emlékeztető,jellegzetes rajnai íze..

Hát természetesen ez a puncs nem márkás borral készült, de tettem hozzá fekete ribizli-vodkát is, hogy meglegyen a provence-i hangulat! Az alapreceptet hozzá Dr. Oetker oldalán találtam.

Karácsonyi puncs (ahogy én szeretem):

Hozzávalók:

- fél liter száraz vörösbor (pl. kékfrankos )

- 2-4 narancs leve és pár darab a héjából (ha bio)

- néhány db fahéj és szegfűszeg

- esetleg 1 csillagánizs és 2-3 kardamom-mag(megtörve) 

- 3-4 ek. barna nádcukor/cukor

- 1 citrom leve (el is maradhat,ha valaki édesebben szereti)

- fél dl. fekete ribizli-vodka vagy likőr, esetleg szörp (szörp esetén kevesebb cukrot használjunk!)

 

Elkészítése:

Mindent beleteszünk egy lábosba és összemelegítjük! Ne forralgassuk sokáig, mert az összes alkohol elvész belőle! Átszűrve, forrón szervírozzuk! Ha éppen valaki hazatér ebben a fagyos időben, nagyon hálás lesz érte! :D 

Szerző: Bio-Ritmus  2010.12.15. 15:18 Szólj hozzá!

Címkék: alkohol puncs narancs

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr392517611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása