Igen-igen, a legjobb dolgok mindig "véletlenül" születnek! :D Gondoljunk csak pl. a fordított süteményre! Nekem eszembe nem jutott volna narancslikőrt önteni a karamellkrémhez... Tényleg nem!

Csak szokás szerint elfelejtettem, hogy ugyanabban az üvegben, amiben a sürített tej volt, abba öntöttem vissza a kész "Crema di mandarinetto"-t, azaz a krémes-tejszínes mandarinlikőrt. Ott lapult a hűtőben. Én meg gondoltam, most nem házitejből készítem a karamellkrémet karácsonyra, hanem sürített tejből... Ennyi  a történet! És mit ne mondjak? Valami fergeteges, sűrű, narancsos-mandarinos illatú aranybarna dulce de leche, azaz karamellkrém a végeredmény! Igazi karácsonyi krém! Jó lesz majd muffinok tetejére locsolgatni, pohárkrémeket megkoronázni, de akár önmagában elkanalazgatni is! :D

Az elkészítését egyszer már leírtam, itt megtalálható. Annyit módosítottam rajta, hogy tej helyett sürített tejjel és hát mandarinlikőrrel készült, a szódabikarbóna helyett pedig 10 dkg vajat is hozzákevertem. 

Akinek éppen nincs kéznél mandarinlikőr és szeretne egy igazán ütős karamellkrémet készíteni, javaslom, tegyen hozzá reszelt mandarin- vagy narancshéjat, illetve akár ilyen aromákat, de tehet hozzá gyümölcs-pálinkát is! Bár az alkohol úgyis elillan a készítése során! Jó kísérletezgetést mindenkinek!

Szerző: Bio-Ritmus  2010.12.13. 16:37 2 komment

Címkék: alkohol karamell gasztroajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr722513412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindennapi manna 2010.12.14. 08:26:19

Nekem a fügelikőrhöz sikerült öntenem a kandírozott gyömbérből visszamaradt szirupot, mert szintén elfelejtettem, hogy melyik üvegbe mit öntöttem korábban. És szintén nagyon jó lett a végeredmény.

Bio-Ritmus 2010.12.14. 09:15:08

Ugye, így születnek a jó dolgok! :D
süti beállítások módosítása