Nagypapám egyik (volt neki néhány:D ) kedvenc mondása volt :"Ha adnak valamit, fogadd el,ha megütnek fuss el!" (valahogy így..) ,és hát ma pár dolgot tálcán kínált felém a természet. Elfogadtam...

 
Ugyanis, nem emlékszem, mikor volt utoljára, hogy november elején még virágzik a levendula és igaz,már kissé feketedve,de a citromfű és a menta sem fagyott még el a kertem nagyon védett zugaiban.  A levendulát még hagytam, de az utóbbi kettő már nem érte volna meg a hétvégét,ha most le nem szedem. Leszedtem :DDD. 
 
És kitaláltam, hogy ilyen kis mennyiségből csakis pesto készülhet belőlük. Régebben találtam Kaldeneker  és Jókaja oldalain, hogy ők már bizony készítettek citromfűből pestot, gondoltam, akkor a menta csak dobhat rajta! Szóval így készült ez a kis édesség: 
 
Édes pesto:
 
Hozzávalók:
 
- nagy csokor citromfű
 
- nagy csokor menta
 
- 1-2 narancs leve (esetleg reszelt héja)
 
- 4-5 ek. darált mandula és/vagy pisztácia
 
- édesítéshez méz vagy barna cukor esetleg marcipán
 
- 1-2 ek. Cointreau vagy valamilyen narancslikőr, esetleg brandy -ez el is maradhat
 
Elkészítése:
 
Turmixgépbe pakoljuk a gyógynövényeket a narancslével együtt, majd attól függően, hogy mennyire sűrű állagot szeretnénk elérni, adagoljuk hozzá a darált mandulát és a pisztáciát. Kóstolás után édesítjük. Ha szeszt is teszünk hozzá, vigyázzunk a kóstolgatással, mert jó kedvünk lesz tőle :D
 
 
Ez az édes pesto jól illik gyümölcsökhöz, fagyikhoz és egyéb süteményekhez. Ha marcipánt tettünk hozzá, önálló desszertként is megállja a helyét! Hűtőben kb. 1 hétig eltartható.
Szerző: Bio-Ritmus  2010.11.03. 14:32 Szólj hozzá!

Címkék: alkohol menta narancs krém desszert gyógynövény citromfű

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr922419822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása