Rusztikus. Imádom ezt a szót. Nálam a konyhában a béna szinonimája. Ha valamit nem sikerül kellő gondossággal elkészíteni, mindjárt lehet rusztikus :D  A kettes számú kedvenc a patinás egyébként..Emiatt is imádom az olaszokat.A rusztikus és patinás dolgaik miatt. Meg amúgyis jókedvűek,nem foglalkoznak apróságokkal, mégis "patent" a végeredmény. És ha már olaszok, akkor ma lévén tízmilliószoros nap, jöhet a Dolce Vita, meg egyébként a recept is Dolce Vitától származik, bár én reformositottam kicsit. Amiatt is tetszik nekem ez a kenyérféle, mert kezdők is nyugodtan belevághatnak az elkészítésébe, nem lehet elrontani. Még nekem sem sikerült..Hát íme:

Rozmaringos-burgonyás focaccia:

Hozzávalók:

- 50 dkg liszt (nálam fele hajdinaliszt,fele burgonyaliszt volt)

- 2-3 ek. burgonyapehely (ettől levegősebb lesz a tészta)

- kb. 4 dl meleg víz

- 7 gr. élesztő

- 1 ek. méz

- 2 ek. olívaolaj

- aprított rozmaring, tengeri só

Elkészítése:

Az összes hozzávalóból tésztát készítünk és meleg helyen, letakarva kelesztjük:

3-4 óra alatt szépen megkel, esetleg közben egyszer átgyúrhatjuk. ( én ekkor kevertem hozzá a rozmaringot) Lehet akár más fűszernövényt is beletenni, de én imádom a rozmaring enyhe fenyőillatát... 

Ebből a mennyiségből kb. 4 kisebb, vagy 2 nagyobb darab lapos kenyeret formázunk. Legjobb rögtön jól kilisztezett tepsibe tenni és olajos kézzel nyújtani, lapitgatni téglalap alakúra, vagy ahogy tetszik. Tetejére darabos sót teszünk, kevés olívaolajat csurgatunk rá és 200-220 fokos sütőben kb. 20 percig sütjük.

Én tettem a tetjére aszalt paradicsomot és zsályaleveleket, de lehet készíteni pl. hagymával és bacon-nel is.  Az eredeti recept 250 fokon 15 perc sütést ír, de mivel valószinüleg mindenkinek más a sütője, nekem a hosszabb sütés jobban bevált. Jó étvágyat!

Szerző: Bio-Ritmus  2010.10.29. 11:35 Szólj hozzá!

Címkék: burgonya kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr342407435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása