Igazán kezd már almaundorom lenni. Hetek óta csak főzöm be az almát, de még mindig van. Ha elfogy, kapok újat! :D Ezért azt gondoltam, hogy nem érdekel, beleteszem a gyümölcscentrifugába és almaléként elteszem a hűtőbe, úgy biztosan elfogy! Csakhogy közben megtaláltam Mamma almazselé receptjét és nem hagyott nyugodni a dolog! :D  Sajna, sem Calvados,de még csak mezei almapálinka sem volt itthon, hát még almabalzsam sem, ezért kitaláltam helyettük, hogy sima almaecettel fogom készíteni! Baromi jó lett, ezért leírom:

Mentás-citromfüves almazselé:

Hozzávalók:

- 1 liter rostos almalé (legjobb,ha nem bolti)

- 15-20 dkg barna nádcukor

- 1 citrom leve

- 2 ek. almaecet

- 2 kk. agar-agar por (vagy bármilyen zselésítő)

- 1 kis csokor menta vagy citromfű (vagy mindkettő)

Elkészítése:

Az almalevet a zselésítő kivételével a többi hozzávalóval együtt felforraljuk és ekkor hozzáadjuk az agar-agart ( vagy a zselésítőport), pár percig forraljuk, majd kihalásszuk a gyógynövény-csokrot és forrón üvegekbe töltjük. Szárazon dunsztoljuk.Ennyi! Szerintem akár kevesebb cukorral is készíthető...Közben találtam egy levendulás receptet Ildinyónál, legközelebb azt is kipróbálom!

Szerző: Bio-Ritmus  2010.10.21. 15:41 2 komment

Címkék: alma édes menta citrom lekvár befőzés gasztroajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr352388729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mézesélet 2010.10.22. 10:53:06

Szép Napot!
Nézz be a blogomba, vár egy kis meglepetés!

Bio-Ritmus 2010.10.22. 17:51:51

Kedves Mézesélet,
már a blogodon is megköszöntem, de ezúton is köszönöm a kreatív blogger díjat Neked!!!
süti beállítások módosítása