Gombamániám elérte a csúcspontját! :DD . Ez annyit tesz, hogy ha kell,ha nem, minden nap megyek az erdőbe. Tegnap egyedül voltam (nem ért rá éppen senki), hát kárt úgysem lehet már bennem tenni :DDD. Mivel vargánya valamiért most csak elvétve található, ezért összeszedtem mindenféle gombát -természetesen külön csomagolva- amit csak találtam, és amiről azt gondoltam, talán jó lehet. Az egyik gombás blogon: itt  olvastam, hogy mostanában sok a rizike (Barátnőm megkérdezte :"ribike???"), ezért főként azt kerestem. Még meg is kérdeztem egy régóta gombászó ismeretlentől, hogy amit találtam az vajon tényleg rizike-e, és igen, ő is megerősített ebben!! Mivel még sok más gombát is találtam,emiatt azért-biztos ami biztos alapon-elvittem bevizsgáltatni. Kiderült,minden gomba ehető,kivétel a rizike,mert az inkább a tejelőgomba. Ami nem mérges ,mert a vizsgáló szerint az a gomba mérges,amelyik haragszik és a kalapját a földhöz vágja :DDD, azaz nem is mérgező, csak szimplán nem emészthető...

Szóval visszamentem és kerestem még ízletes pereszkét és lila pereszkét,valamint akadt néhány gereben és rókagomba is . Most már tutira megismerem őket!! Mondjuk a lila pereszke teljesen lila (nem az,amit itt tettem fel!), és magamtól soha nem ennék lila színű kaját..,de ha jó,miért ne próbáljuk meg? Így néz ki:

 

Az egész pedig megtisztítva így-ebben van pár rókagomba, sárga gereben, lila-és ízletes pereszke ,meg néhány tinóru gomba is:

És ami lett belőle:

Kakukkfüves-zsályás erdei gomba:

Hozzávalók:

-erdei gomba egy "fél kosárnyi"

-1 dl olívaolaj

-3-4 gerezd fokhagyma

-10-15 dkg vaj

-fél csokor kakukkfű, pár levél zsálya

Elkészítése:

Még Jamie Oliver műsorában láttam ezt az elkészítési módot,s mivel tényleg pár perc alatt megvan, ezért nagyon megtetszett.

Szóval olívaolajon picit megfuttatjuk a fokhagymát és nagyon hamar hozzáadjuk a megtisztított gombát. Először levet enged,majd amikor ez elpárolog, hozzáadjuk a vajat és az aprított zöldfűszereket. A kakukkfüvet nem szeretem pucolni,mert általában az egész tűzhely kakukkfüves lesz. Viszont a gomba mellé kiváló! Na, akkor mindez max. 10 perc alatt kész. A legnagyobb munka a gomba-pucolás,de azt meg sosem egyedül csinálom :D.

A végeredmény igen ízletes lett, piritós kenyérrel ettük:

Azért a gyerekeknek elmondtam, melyik banknál milyen életbiztosításom van :D

Szerző: Bio-Ritmus  2010.10.09. 14:08 Szólj hozzá!

Címkék: gomba fokhagyma egytálétel

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr742358146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása