Amióta többen tudják, hogy a legújabb hobbim lett a befőzés, azóta rengeteg gyümölcsöt kapok kedves emberektől :D. Így lett a címben említett savanyúságféle is. Emlékszem, először párom nagymamájánál ettem ecetes szilvát, és annyira rákaptam, hogy amit küldött télre,pár hét alatt bepusziltam. Néha csak úgy magában is ettem,de legjobb pl. rántott husik mellé. Azóta eltelt már vagy húsz év, a mostanra már dédimama jócskán a nyolcvanas éveiben jár és már nem tesz el szilvát,de leírta nekem a receptet,amelyért nagyon hálás vagyok neki!!

Igaz,kissé átalakitottam, (imádok variálni, ezért néha túlbonyolítom a dolgokat,de ki-ki ízlésének megfelelően fűszerezheti). Szóval én tettem bele rózsaborsot meg fokhagymát,valamint pár szál rozmaringot is.

Az eredeti recept 2 változatát is mellékelem:

 

Hát én ebből ezt hoztam ki tartósítószerek nélkül:

Hozzávalók:

-Szilva és mirabella (alias fosószilva)

1 liter vízhez számolva:

-kb. 0,3 kg barna cukor

-1-2 dkg só

- 2 dl 10%-os ecet

- pár ek. rózsabors kissé megtörve

- szegfűszeg és fahéj ízlés szerint

- üvegenként 1-2 gerezd fokhagyma

-üvegenként 1 db.rozmaring-ág.

 

Elkészítése:

A dédi azt mondta, tele kell pakolni a steril üvegekbe a megmosott, kimagozott szilvákat (én a mirabellát nem magoztam ki!!) ,majd felönteni vízzel és ezt a vízet visszaönteni, amiből meg lehet állapítani,összesen mennyi vízre lesz szükségünk. Nekem kb. 2 liter víz kellett, így ahhoz a dupla mennyiségű cukor, ecet és só hozzákeverése után az egészet feltettem forrni. Amíg forrt (kb. 15 perc), addig a gyümölccsel töltött üvegekbe beletettem a fűszereket (rózsabors,fahéj,szegfűszeg,rozmaring,fokhagyma-ki ahogy szereti), majd beleállítottam őket meleg vízzel telt fazekakba (az üvegek háromnegyedéig érjen a víz) és beleöntöttem a forró ecetes levet a gyümikre. Rátekertem a fedelüket és melegítettem alatta a vízet. Szerintem éppen csak gyöngyözni kell picit, aztán ebben a vízben hagyni kell kihűlni. Röviden ennyi,remélem, érthetően írtam..

A kész üvegek pedig így néztek ki:

 

Ez lett az ecetes mirabella, a szilváról a kép minősíthetetlen, azt fel sem teszem.

És ugye,mennyivel elegánsabb az,hogy ecetes mirabella,mint az ecetes fosószilva :D....

Egyébként kell legalább 2 hét, hogy a gyümölcs átvegye a fűszerek ízét. Remélem, sikerült annyit eltennem, hogy talán addig marad :D

Szerző: Bio-Ritmus  2010.09.20. 15:50 Szólj hozzá!

Címkék: szilva ecet befőtt gasztroajándék mirabella

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr912324983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása