Mostanában rákaptam a gombászásra, majd' minden nap megyünk és teli kosárral jövünk haza. Eleinte még nem találtam meg a vargányát (vagy nem is volt akkor), de mára valahogy ráállt a szemem és annyira belelkesedtem, hogy nekiálltam az eltevésének. Hiába kerestem a neten,nem találtam receptet erre, ezért hát kreáltam egyet.

Röviden a recept:

Hozzávalók:

Egy fél kosár (ennél jobb mértékegységet most nem tudok) gomba, 5 szál újhagyma, néhány gerezd fokhagyma,

1 kis csokor kakukkfű, olívaolaj, cca. 10 dkg vaj.

Elkészítés:

Kevés olajon megfuttatom a hagymát, hozzáadom a fokhagymát, és amikor érzem az illatát, rögtön beleteszem az összedarabolt gombát. Így főzöm kb 20 percig,ha kell, pici vizet öntök alá,hozzáadom a vajat, ezután az egészet turmixgépbe öntöm (ha nem fér bele mind,akkor részletekben) és összeturmixolom. Visszateszem a fazékba, és a megtisztított kakukkfűvel még egyet forralok rajta. Steril üvegekbe töltöm és szárazdunsztban hagyom őket pihenni éjszakára.

Még valami: Találtam egy gyönyörű lila színű gombát. Tudja valaki, ehető-e? 

Szerző: Bio-Ritmus  2010.09.18. 19:14 Szólj hozzá!

Címkék: gomba krém

A bejegyzés trackback címe:

https://ritmusakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr162324899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása